Kärrspindel/spindlar?

N

Nelly_Muffin

http://Pumi-Nelly.bilddagboken.se/p/dayview.html?directlink=1&t=1245103201&id=380912237

Hoppas länken funkar nu...

Hittade dessa två idag i trädgården, blev jätteförvånad när jag såg spindel 1 eftersom jag kände igen att det är en kärrspindelhona :d:eek: Vi har inget kärr alls i närheten, bara några tunnor med vatten bredvid växthuset. Hittade spindel 1 i gräset utanför.

Spindel 2 satt i ett nät i en tom vattentunna, jag misstänker att det kan vara en hane av samma art trots att de är så olika i färgen, tycker att kroppen är rätt lik? Är det någon som vet vad den kan vara för art annars?

Trodde att dom var mycket ovanligare än att jag nånsin skulle få se en här i Ödenäs? Sveriges största spindel, läskigt! även om inte denna var så extremt stor, kanske 3 cm lång i kroppen "bara".
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kärrspindel/spindlar?

Jag vet inte vad spindel 2 kan vara för art men jag håller med om att de är lika i kroppen! Däremot måste jag säga att bild 1 är otroligt vacker, även om det nu kliar på hela benen och nacken... :angel:
 
Sv: Kärrspindel/spindlar?

Jo eller hur, vacker och äcklig på en och samma gång:p
 
Sv: Kärrspindel/spindlar?

Åh, en sån måste det vara! Tack så mycket! Hittade en till sån idag, en hona med en stor äggsäck på magen. Satte nästan handen på den, den hade spunnit ett nät på ett agilityhinder... Brrr! :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp