Kalkrengöring (som inte är ättika)

AgentCarter

Trådstartare
Jag vill bli av med kalkfläckar och tänkte köra tunga artilleriet, alltså inte ättika, citron,citronsyra osv. har provat allt utan lika bra resultat som Cilit bang.
Men nu vill jag ha något ännu effektivare än så, då jag trots cilit bang på sprutflaska får skrapa med en kniv för att få bort beläggningar och det blir lite jobbigt för händerna i längden.
Helst skulle jag bara vilja ha något som man bara har på, låter verka ett tag och kan ta en vanlig kökssvamp och bara torka bort skiten.
Har endast testat cilit bang i sprutflaska.

(det är då inte normala lite runt handfatet fläckar utan värre och större så orkar inte skrubba så mycket)
 
Hessa Kalkbort på ÖB är iaf billig och den fungerar bra :up:

Edit: Aktiv ingrediens är fosforsyra i Kalkbort. Vill man vara riktigt brutal går det att köpa koncentrerad saltsyra i färgaffärer också men det är väl inget jag rekommenderar :p
Jag har läst kemi på universitetet? :p

Nej men blir lite väl med saltsyra, har barn så känns inte bra. Får se om vi åker förbi ÖB (inte så troligt då det är skitlångt bort) men vi ska ut på shopping dag idag och då vet man aldrig!
 
Går att få bort tjocka kalkbeläggningar med ättika om man låter det sitta i under några timmar. Hade en gul tjock beläggning i toaletten att familjen frågade om jag inte borde byta ut toastolen. En natt med ättika ihällt och en skrubb på morgonen och toalettstolen var så gott som ny.
 
Går att få bort tjocka kalkbeläggningar med ättika om man låter det sitta i under några timmar. Hade en gul tjock beläggning i toaletten att familjen frågade om jag inte borde byta ut toastolen. En natt med ättika ihällt och en skrubb på morgonen och toalettstolen var så gott som ny.
Min sambo klarar inte av lukten alls
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 574
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp