Kallblod hoppar, BILDER info

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare wannehavefun
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 5 822
Sv: Kallblod hoppar, BILDER info

Min bruksnordis(dock väldigt lätt i kroppen) är tävlad tom 1 meter hopp, hoppat enstaka hinder på 130, löshoppad högre. Ska ta nya bilder nån dag! Måste komma ihåg:mad: (ignorera mig sits, det är många år sedan o hon va PIGG)

93f7369b.bmp
7efc42c1.bmp

Jag måste bara passa på att berömma dig för din fina pålle:) Jättefin var han på filmen, verkligen=)

De flesta kallblodstravare har god hoppteknik.
Hade ett par kompisar som tävlade LA som det då hette,det motsvarar väl 120 hoppningar.
Den ena var 153 cm och placerade sig i stort sett jämt i LB på regionala tävlingar. Han fanns tom med på championatslistan ett år...
Tyvärr hade han ett dåligt ben som började spöka igen så i stället för att fortsätta på de höjderna blev det pensionering.
Ortens ridskola hade också två styclen som ofta knep rosetter i LC/LB med ridskoleryttare.

Tyvärr har jag ingen bild men med min kompis fjording hoppade jag 1.20 . Och det är det högsta jag har hoppat..Då pirrade det i magen haha ;)

Angående blickar och kommentarer så brukar folk oftast få svälja dom. När jag tävlade min häst en gång så var tävlingsledarens dotter med på sin fina tävlingshäst och tävlingsledaren fnyste och tyckte att "avdankade travare hade verkligen inte där att göra", men hon fick svälja det hon sa när jag klådde hennes dotter i både 0.90 och 1 meter. :D

Hoppas du hittar en trevlig häst du trivs med.

Haha, rätt åt dem ! :bow:
Hade också kunna tänka mig en kallbrlods travare (ingen ponny, utan en på typ 150 nånting). Har redan ett varmblod ;)

:) Jag har en del...

Jag hoppar med min kallblodstravare född 1989, än är det krut i gubben ;) , som högst har han hoppat enstaka hinder på 1.30 men vi tävlar mest 90cm och 1m.

ca 70cm?
U-Tiller

ca 1 m
U-Tiller

U-Tiller

U-Tiller

U-Tiller

U-Tiller

Blev ett par terränghinder åxå hoppas det är ok :o

Här är en film på tävling 1m om du vill se.
http://www.youtube.com/watch?v=rw7g6IwWHaY

Här är en film om Tiller. i mitten av filmen tävlar vi 70cm på travhästhoppning, i slutet av filmen är vi på hunting i Leksand:
http://www.youtube.com/watch?v=1zlAaEXcVn0

Vilken söt häst ! Jag visste inte att 17-åringar kunde ha så mkt krut i sej. haha :bow:

Hahah tack alla för de fina bilderna, slutade med att jag köpte ett halvblod ändå...... men är i alla fall trygg när jag hoppar med honom!:bump:

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
766
Senast: Blyger
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 960
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt... 2 3
Svar
55
· Visningar
5 047
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 942
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31