Bukefalos 28 år!

"kamphundar" på lilla stockholm!

N

Naggur

Vill tipsa om en liten sak på lilla stockholm i helgen. Fick mail från våran instruktör irene westerholm om att hon och en av hennes hundar ska vara med i CGC.

CGC står för Canine Good Citizen ("hundmedborgartest") och ska visa att hunden är grundutbildad och kan uppföra sig i samhället. Testet består av 10 moment och används bl a i USA för att säkerställa trevliga och väluppfostrade hundar. Tanken denna gång är även att visa att också korthåriga-mellanstora-muskulösa hundar kan uppfylla CGC.

Lördag 7 april kl 1215-1245 Finalringen
Söndag 8 april kl 1250-1320 Finalringen

Jag ska dit på söndag å hejja på=)

Go Irene å Doris:banana:
 
Sv: "kamphundar" på lilla stockholm!

Vad kul! Hade jag velat vara där o se.
Positivt att visa upp dessa hundar på en plats där så mycket hund folk får chansen att se hur dessa hundar är.
 
Sv: "kamphundar" på lilla stockholm!

lovar å fota så du får se på bild i alla fall=)

Ja, tycker de är jättebra att dom ordnar en sån här sak!
 
Sv: "kamphundar" på lilla stockholm!

JA ta gärna foton!!
 
Sv: "kamphundar" på lilla stockholm!

Du måste skriva hur det gick oxå. Gärna lite om vad dessa 10 moment handlar, låter väldigt intressant. Blir nyfiken.....
 
Sv: "kamphundar" på lilla stockholm!

ja de ska jag göra. vet inte heller riktigt va det är för moment. men jag gissar att det är någon form av vardagslydnad. Att hunden ska lyssna på sin ägare och så... men det åtestår att se=)
 
Sv: "kamphundar" på lilla stockholm!

Tyvärr blev de inga foton. min kamera e inte den bästa så alla bilder blev toksuddiga=(

Men momenten kan jag ta.

först skulle hunden klara av att bli klämd å känd på av en främling.
så skulle den kunna gå med sin ägare i slakt koppel och kunna stanna utan att ägaren drog i kopplet.
Så skulle hunden kunna sitta kvar medans ägaren gick bort ett par meter och tillbaka.
Inkallning.
Möte med hund, utan att hunden ska bry sig så mycket om den andra hunden.
Möte med folksamling, utan att hunden ska bry sig så mycket om människorna. (normal nyfikenhet va okej, men hunden ska inte bli tokglad eller rädd, aggressiv osv.)
Sen va de typ plötsliga ljud/rörelser. En person gick förbi hunden med kryckor å kastade dom framföra hunden.
Å så skulle hunden stå med en främling medans ägaren försvann utom synhåll.

Tror de va allt=)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp