Kan det vara noskvalster?

• Hundhälsa
  • Trådstartare Trådstartare moontje
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 824
M

moontje

Jo, då är det så att våran hund har ''dragit in luft'' genom nosen ett antal gånger under dom senaste månaderna. Vi tänkte väl inte så mycket på det, men igår var det ganska kraftigt. Var och letade på internet och hittade sedan *noskvalster*. Ett symptom på det var ''inåtvända dragningar''. Har någon mer erfarenhet av detta? Ska till vet. såfort vi får en tid..

Sv: Kan det vara noskvalster?

det låter precis som noskvalster. det är ganska smittsamt så försök hålla er hund lite isolerad och informera de hundägare vars hundar er hund har träffat.

Sv: Kan det vara noskvalster?

Ja, min hund har haft det och det var precis så. Det är dock svårt att diagnosticera, men å andra sidan lätt att behandla. Fick spot-on preparat som man fick droppa i nacken tre gånger varannan vecka.

Liknande trådar

Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 425
Senast: Alexandra_W
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
791
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 119
Senast: Rumpnissen
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger... 2
Svar
21
· Visningar
2 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Stärka 3 åring
  • Tävlingsdebut
Tillbaka