Bukefalos 28 år!

Kan inte låta bli att skratta...

Fraggel_Tess

Trådstartare
Min lilla Elektra är väldigt rolig ibland att studera. Häromkvällen när vi gått och lagt oss så låg hon och pustade och gnydde. Jaha tänkte att nu är hon nödig.

Men icke sa nicke hennes favoritben låg ju på nedervåningen som hon hade glömt för en gångs skull. Och vem vet katten kan ju bli hungrig *S*
Elektra sprang i 200 ned och kom sedan stolt med sitt ben.

Vad har era hundar för ideer för sig?
 
Min matglade (kastrerade) hanne kan ibland få för sig att när han kommer in efter en promenad så är det matdags! Det spelar ingen roll om kl inte är mer än fyra eller om kl är nio på kvällen och han redan har fått kvällsmat! :D

Sen när han tycker att vi tittar för mycket på tv och ägnar alldeles för lite tid för honom sätter han sig mitt framför tv:n och ser söt ut! :rofl:
 
Oj, säg den idé min Trita inte hade. :p
Vanligast var nog när hon cirkulerade 400 varv runt mig för att sedan smyyyyga ut i köket så tyst hon kunde och öppna skafferit. :D
Sen smyga tillbaka så tyst hon kunde, lägga sig i mammas säng och tugga i sig ett helt knäckebröds paket. :crazy:
 
Jodå, min valp har många roliga saker för sig. Bland annat en, som är tradition då vi bor här hemma hos min bror istället för hemma. Vi brukar alltid göra det då han reser bort exempelvis.

Dagen börjar med att bebisen vaknar..
Då måste man snutta lite på den hundförbjudna filten, BARA för att...
Sen sätter sig mamma vid datorn, och som trogen valp lägger man sig bredvid..
Valpmagen börjar bli hungrig, men matte fattar ju aldrig dom fina pikarna.. Så då får man visa det tydligt!
Hon fattade inte när jag skramlade med matskålen i köket, då får man bli ännu tydligare!
Inte brydde hon sig om en stackars valp då heller.. Då får man helt sonika äta det som finns att äta!

Så gör min STACKARS valp om hon inte får sin efterlängtade frukost inom 5 min. Nu verkade hon dock att ha glömt bort att hon några minuter tidigare åt upp resterna från kvällen.. Hon ville ha MER! Fick ge henne några dl extra, annars hade matskålen rykt! :D
 
Varje gång innan vår valp (3½ månad) ska vila/sova en stund så lägger hon sig alltid i hundkorgen först, som hon egentligen tycker blir på tok för varmt. Så hon går först dit, lägger sig ner och pustar ut, ligger kvar någon halv minut för att sedan hoppa ur och lägga sig på golvet istället. Varje gång.. :p
 
En liten Grand Danois är hon :) Liten, för att hon faktiskt är ganska liten, bara 76 cm hög. Men hon borde växa några centimeter till innan hon stannar.

9 månader gammal.
 
MIn schäfertik kommer alltid till mig i soffan för att "tacka för kvällsmaten". Hon ställer sig med framtassarna i soffan och rapar! :crazy: :D Sen går hon ned och lägger hon sig i sin koja som hon har och sover.

Tyvärr har ju lilla valpen tagit efter, men dock med en mkt äckligare variant. Hon har bråttom bråttom att äta upp maten, sen dricker hon snabbt massor av vatten och sen springer hon till mig i soffan och ska pussas. Det värsta är att när hon sprungit från köket till soffan så blir det inte bara en rap utan det blir lite vatten-matrester-kräk istället. :crazy: :p

Men hon börjar bli bättre. :D :angel:
 
Det där med rapar känner jag igen :crazy:
Ofta när min bror kommer och fikar hos oss (Hon är alldeles tokig i honom!) så blir hon så till sig och hoppar upp i hans knä och när hon ska börja pussas så slinker alltid en rap ut :angel: Nu har han lärt sig att vrida bort huvudet när hon ska pussas ;)
 
Tack, det är hon verkligen :)

Vi ska få ordning på alla hennes små egenheter nu under sommaren, förhoppningsvis, och sen blir det lite utställningar för hennes del!
 
Gulligt :)

Selma gör massa roliga saker hela tiden. För ett tag sen låg hon och vilade i sin korg, helt plötsligt RUSADE hon ut i hallen, hämtade ett par skor, rusade tillbaks till korgen och la sig lugnt igen :D
 

Liknande trådar

F
Övr. Hund /Vet att vissa har läst den/ vill varna kännsliga!! Värt att läsa för alla hundägare, eller blivande hundägare!! Hur kunde du...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: Haukur
·
Övr. Hund "HUR KUNDE DU?" När jag var valp underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots...
Svar
18
· Visningar
1 388
Senast: Zizzy
·
Övr. Hund Har ngn läst denna??Varje gång jag läser den börja jag gråta...usch jag är så känslig:p ngn mer som är...
Svar
11
· Visningar
1 222
Senast: Albatross
·
Övr. Hund Denna texten berör mig så otroligt mkt och jag gråter varje gång jag läser den:cry: :cry: :cry: När jag var valp, underhöll jag dig me...
Svar
12
· Visningar
1 180
Senast: Ämelie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp