Bukefalos 28 år!

Guldaskig

Trådstartare
Har nyss flyttat hemifrån och bor i ett litet rum (20 kvadrat) i en studentkorridor. GÅR det ens att skaffa katt när man bor så litet? Jag pluggar på heltid men varje dag är inte heldagar så katten kommer inte vara själv jämt. Dessutom är det ju inte riktigt samma sak med en katt som med en hund inbillar jag mig...

Vi tog bort vår älskade gamla katt i början av januari, han skulle ha blivit 17 år nu i januari och jag minns inte tiden innan honom då jag var 4 år när vi köpte honom. Är alltså van vid att det ska finnas en katt man kan gosa med :love: Ingen katt kan såklart ersätta honom men det är klart jag vill ha en katt att gosa med.

Men som sagt, GÅR det? :p
 
Sv: Kan jag?

Första frågan som dyker upp i mitt huvud är om man får ha med sig djur om man bor i en studentlägenhet?
 
Sv: Kan jag?

Kollade precis upp det och det står såhär:

"Husdjur är tillåtna i egna rummet eller lägenheten, men är inte att rekommendera p g a allergirisken för kommande hyresgäster. I de gemensamma utrymmena är husdjur inte tillåtet. OBS! I rum angivna som allergibostad, är husdjur eller rökning inte tillåtet."

Jag bor inte i ett allergirum så jag får alltså ha husdjur.
 
Sv: Kan jag?

Jag skulle INTE skaffa katt om jag bodde i studentrum. Hur kul är det för katten att bo i ett pyttelitet rum?

De andra kanske inte alls gillar katten och vem vet kanske är de elaka mot den om den skulle smita ut i de gemensamma utrymmena.

Ska man ha katt i lägenhet så ska man inte bo pyttelitet.
 
Sv: Kan jag?

Det är väl inte i första hand frågan om det går eller inte? Allting går ju - mer eller mindre bra.
Mina katter har ca 80 kvadrat plus skogen att rasa runt på och nu på vintern tycker dom att inomhus är för litet!! Eller dom och dom, kattungen har inte varit ute så det stör. Men 4-åriga birmakillen tycker att 80 är för lite när man ska springa riktigt fort!