Kan man begära?

Linduzz

Trådstartare
Kan man begära att fodervärden ersätter en för stallplats, transporthyra, bensin mm?

Lite bakrundsfakta
Skall nämnligen låna ut min häst och det har varit bestämt i två veckor.
Fodervärdarna skulle komma imorgon och hämta henne.
Ägaren till min foderhäst kommer imorgon och hämtar sin häst.

Nu (kl17) fick jag ett MAIL ifrån fodervärden som skall ha min häst och meddelar att hennes Chaufför har blivit sjuk och dom kan inte hämta hästen imorgon.

Har bokat hovslagare, Vetrinär för besiktning av hästen.

Jag har varken bil, transport eller stallplats.

______

Jag tycker det är grymt dåligt av dom.. Vi är flera som tagit ledigt ifrån jobb åker flera mil för att dom skulle hämta hästen imorgon.

Men kan man då begära att dom ersätter allt för oss då?

/Linduzz

Sv: Kan man begära?

Jag tror inte man kan begära det. Att man blir sjuk kan man ju inte hjälpa.

Jag bokade tid på Åby kliniken och fick veta 2 dagar före att hon inte ville köpa hästen, då hade jag fått ta ledigt och fixat och donat.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 076
Senast: morgaine
·
Ekonomi & Juridik Hej, Detta är ett öppet brev till er där jag vill ge en bakgrundsförklaring till temat hästhandlare som i går togs upp på SVT... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
26 359
Senast: Chilodeur
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 836
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Hej, kloka hästmänniskor! Jag skulle behöva lite input i ett ärende. Skall försöka fatta mig hyfsat kort. Min syster ryckte in i... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
13 819
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka