Bukefalos 28 år!

Kan man gå på bouppteckning i annans ställe?

Petruska

Trådstartare
Jag har googlat, men jag blir inte klok på det här.

En komplicerad situation i min familjekrets/släkt, gör det motiverat att jag går på en bouppteckning istället för två (myndiga) personer som är bröstarvingar.

På grund av en del oklarheter är det bra om dessa två personer är representade av någon (mig) och inte bara uteblir. (Vi vet att det inte råder närvaroplikt vid bouppteckning, men i det här fallet finns det ett egenintresse i att närvara genom ombud. Jag är själv inte arvinge.

Så jag frågar allvetande Buke: kan man göra så?
 
Googlade bouppteckning fullmakt :D
Jag googlade bouppteckning ombud.

Hamnade på hundra tröttsamma frågespalter och blev galen.

Kunde ju ha pm:at dig direkt, men nu blev det som det blev. Må denna tråd bara sakta sjunka ner i dyn där gamla trådar multnar bort.
 
Jag googlade bouppteckning ombud.

Hamnade på hundra tröttsamma frågespalter och blev galen.

Kunde ju ha pm:at dig direkt, men nu blev det som det blev. Må denna tråd bara sakta sjunka ner i dyn där gamla trådar multnar bort.
Jag gissade att du googlat just det, därför valde jag fullmakt i stället, det borde ju behövas en sådan om nu ombud var tillåtet. :D

Må denna tråd för alltid ligga kvar som ett tecken på mitt GENI 👩‍🎓

(Det förmodligen enda ... 🙄)
 
Jag gissade att du googlat just det, därför valde jag fullmakt i stället, det borde ju behövas en sådan om nu ombud var tillåtet. :D

Må denna tråd för alltid ligga kvar som ett tecken på mitt GENI 👩‍🎓

(Det förmodligen enda ... 🙄)
Skriv ut den och rama in och sätt upp på väggen! Du är ett geni!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
5 969
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp