kan man skola om 16 årig welhs sto ?

candelia

Trådstartare
min häst är 16 år och har varit tävlad i både dressy och hoppning. mennu vill jag prova på mågot nytt. hon är 135cm.men jag kan inte westen sjä'lv. men går det att skol om henne??:confused:

Sv: kan man skola om 16 årig welhs sto ?

Klart det gör! Skaffa dig en bra tränare, sen är det väl bara att köra? :D

och jag tror nixehen inte riktigt menade "köra" i den bemärkelsen :angel:

SJÄLKLART! Kolla upp en bra tränare:D

Jag skolade om mitt dressyr ridna russto då hon var 15/16 år.
Jag kunde inte så mkt om western då, utan hittade en bra tränare. Då vi började "omskolningen" kunde hon inte ens backa (vilket kan låta konstigt som dressyrhäst kanske men...) men inom några månader funkade det klockrent!
Nu har vi fått riktigt fina placeringar inom det mesta i western, placeringarna var ju inte allt, utan framsteget vi gjorde tillsammans! :) Men tyvärr så har jag vuxit ur henne... Tyvärr är det ju så med små ponnyer...
Så jag tror starkt på att det går att omskola din ponny också ;) Lycka till.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 579
Senast: Edla
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 866
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 154
Senast: Sharpless
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
534
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka