Kan min...?

Linduzz

Trådstartare
Kan min pappa kräva att få träffa sitt barnbarn?

Allstå min dotter som är tre veckor gammal.

Vi har en lång tragisk historia bakom oss, vilket gör att jag inte vill veta av honom och har inte gjort det nu på 1½år..

Sv: Kan min...?

nej det är du som bestämer VEM som får träffa dig och barnet./hoppas att ni får rätsida på erat dilemma för ingen mår bra att hata någon.:)

Det kan han inte.

Det finns en paragraf i föräldrabalken som säger att barn har rätt till kontakt med viktiga närstående personer, men för en bebis på tre veckor som aldrig träffat morfar räknas inte morfar som viktig person.
Den paragrafen kan användas t ex för barn som varit placerade i fosterhem och sen flyttat hem till biologiska föräldrar.

Nej. Det är ungefär samma här, jag får inte träffa min brorsdotter för att hennes mamma är osams med min bror, dvs barnets pappa. Det sliter mitt hjärta itu... :cry:

Då skulle jag skriva ett brev och förklara hur jag känner. En gång.

Träffar inte din bror flickan?

Nej. Jag bor i porten bredvid henne och mamman men vågar inte prata med henne, dels vet hon inte vem jag är, dels skulle mamman bli galen.

Mamman och mormor bor dörr i dörr och styr hela våran gård, de är faktiskt inte alls roliga att ha att göra med på något sätt.

Förlåt ts för kapningen!

Liknande trådar

Övr. Barn Vad tycker era 8-åriga barn om? Framförallt flickor. Vad är poppis? Vill överraska min kompis barn när jag kommer förbi, men känner...
Svar
12
· Visningar
915
Senast: clusia
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 186
Övr. Barn Vi ska till Malmö på innebandy-vm nästa helg. Tre av barnen (5-10 år) kommer inte vilja titta på alla matcher så då behöver vi lite...
Svar
5
· Visningar
498
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 878
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka