Kan missa OS – efter nakenvideon på hästen

Han gjorde det ju inte för just ditt "behov". Det var en rolig grej. Många tyckte att det var en rolig grej. Behöver alla tycka att det var en rolig grej? Nä. Tvingade han någon att titta? Nä, inte det heller. Det var fritt fram att titta åt andra hållet.

Jag ser det som liknande det Malin Baryard gjorde när hon red i raffset. Han hade väl iaf hjälm på sig till skillnad från Malin?

Det kan ju inte vara så att det är ok för en kvinna att rida halvnaken men inte för en man att göra det?
Alltså du argumenterar så otroligt konstigt... "Bara att titta åt andra hållet", är det inte det alla gör för män som beter sig olämpligt?
Att jämföra Malins uppträdande för snart typ 30 år sedan och något som hände i år tycker jag är onödigt. Vi som samhälle har kommit längre än så - typ som hjälmdiskussionen du själv tar upp.
 
Alltså du argumenterar så otroligt konstigt... "Bara att titta åt andra hållet", är det inte det alla gör för män som beter sig olämpligt?
Att jämföra Malins uppträdande för snart typ 30 år sedan och något som hände i år tycker jag är onödigt. Vi som samhälle har kommit längre än så - typ som hjälmdiskussionen du själv tar upp.

Jag tycker bara inte att det är olämpligt i sammanhanget. Han hade en mankini på sig. Han var inte naken. Det hade varit olämpligt. Manliga simmare har på sig ungefär lika mycket tyg när de tävlar.

Jag tycker inte att ett samhälle som går mot mer prydhet är att eftersträva. Vi behöver inte bli som de länder där de sexualiserar all form av nakenhet. Naket är inte det samma som sexuellt.
 
Alltså du argumenterar så otroligt konstigt... "Bara att titta åt andra hållet", är det inte det alla gör för män som beter sig olämpligt?
Att jämföra Malins uppträdande för snart typ 30 år sedan och något som hände i år tycker jag är onödigt. Vi som samhälle har kommit längre än så - typ som hjälmdiskussionen du själv tar upp.
Fast kändiskvinnor uppträder halvnakna med, är det också olämpligt?
 
Täckande BH och trosor ger inte direkt samma exponering av som en mankini (vid hopp också, baksidan är ett snöre) Jag tycker inte direkt att det var lämpligt i sammanhanget men ser inte att något straff behövs. Han vet vad han gjorde, tyckte det säkert var kul, vissa håller med, andra hade önskat outfiten var annan. Man har så många roliga alternativ vid maskerad:D
 
Och för mig är det mycket beroende på kontext. Jag skulle inte vara lika brydd för nakna kroppar eller mycket hud på stranden, men jag ser kanske inte riktigt "behovet" av det på en tävling.
Drt finns inget behov av att se påklädda ryttare eller en att se rävlingar. Vill man undvika lättklädda/felklädda kanske man kan undvika maskeradhoppningar. Övriga tävlinhar är tämligen riskfria när det gäller oväntad klädsel.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter För en månad sedan hängde OS-satsningen på en skör tråd för australienska Shane Rose efter att ryttaren deltagit i en maskeradhoppning i...
Svar
0
· Visningar
315
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Shane Rose riskerar att missa OS. Detta efter att australiensaren ridit – iklädd en Borat-manikni. – Jag hoppas vi kan skratta åt det...
Svar
0
· Visningar
121
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Andreas Helgstrand, 46, har anklagats för hästmisshandel. Nu står det klart att den danske dressyrstjärnan missar OS nästa år. – Det är...
Svar
0
· Visningar
435
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Upprepad och intensiv spöanvändning både uppsuttet och från marken med en kraftigt inspänd häst. Det visar filmklipp när en OS-ryttare i...
Svar
0
· Visningar
238
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp