Kaninen med konstig "svulst" fram på bröstet!

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Hot Shot
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 169
H

Hot Shot

Hittade en konstig böld på kaninen idag, den är ganska stor och hård. Har lämnat över vårdande till mamma så jag själv har inte så stor koll på henne längre men den fanns inte där sist jag klippte klorna för två veckor sedan så den har kommit ganska så snabbt.

Vad tror ni, kan det vara en cancerknöl som har växt sig så pass stor på så kort tid?:(

Sv: Kaninen med konstig "svulst" fram på bröstet!

är det runt klona?
Kan h*n inte har blivit biten/stucken av nått?

Den sitter strax innan de första tuttarna. Sitter några körtlar eller något där? Mycket möjligt att hon kan ha blivit stucken, får ge det några dagar och se om det går över, hoppas på det.

OM det är cancer så växer det ofta rätt fort. Mamma hade vårdnaden om min kanin förra sommaren..
Jag var där och allt var bra.. När jag kom 1-2 veckor senare så hade hon e stoor knöl på sidan..
Ringde vet som sa att vi kunde avvakta med att komma in, om kaninen inte fick problem. pga att hon var så gammal (9år) var risken vid en operation stor. Knölen fortsatte dock växa, och vi var tvugna att ta bort henne...:cry:

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
1
· Visningar
170
Senast: Sryoqwe
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 281
Senast: Bison
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 612
Senast: Otherside
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 010
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka