Bukefalos 28 år!

siimone

Trådstartare
Jag har fått en kaninkull för några dagar sen, 8 stycken blev det! Dock lever bara 4 st just nu.. Det var min honas första kull, men något jag funderar på - hur stor är risken att honan biter ihjäl ungarna om man varit i boet o tagit bort döda ungar?

Jag kelade med honan så jag fick hennes doft och hon var lugn när jag var där o pilla. Men jag är ändå orolig, vill att de små grisarna ska överleva!
 
Sv: Kaninkull

Och idag när jag kom hem hade hon gjort ett nytt bo, o lagt två ungar där. Var rädd att hon inte skulle mata alla då, så jag la dom tsm igen efter att ha hört vad andra tycker.

Hoppas att dom klarar sig, är det ingen här som har erfarenhet av kaninkullar?
 
Sv: Kaninkull

Jag har aldrig varit med om någon hona som bitit ihjäl ungarna för att man plockat bort döda ungar eller liknande. I princip aldrig hört någon annan varit med om det heller. Om det är en trygg hona och det är du som brukar ge henne mat och så, så finns ändå din lukt där och då är hon van vid den. :)jag skulle inte oroat mig över den biten i sådana fall.
 
Sv: Kaninkull

Okej, tack!
Det är jag som fixar allt hos henne ja, det är nog jag som är lite överdriven bara och oroar mig för att hon ska stöta bort dom eller annat.
Men det är så spännande med små bebisar! Längtar tills dom kommer ut ur boet.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 464
Senast: Amk
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 851
Senast: Luff
·
B
Övr. Katt Hej! Har nog aldrig skrivit här förut men nu har jag funderingar på hur man gör när man tagit han om en mamma hennes 4 ungar (5v) och...
Svar
2
· Visningar
1 226
Senast: Sol
·
Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart...
2
Svar
24
· Visningar
11 202
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp