Kaninspråket

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Pretty
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 3 548
P

Pretty

Hejsan, jag har ett liten fråga. Min kanin (8 veckor gammal) sprätter med bakbenen ibland när den hoppar omkring eller när jag släpper in den i buren. Varför gör den så??

Sv: Kaninspråket

Jag vet kommer faktiskt inte ihåg:confused:min kanin gör så också i bland men jag kommer inte ihåg vad det var

Beror på om dom bara sprätter med bakbenen eller om dom dunsar hårt i golvet/marken..

Brukar sprätta med bakbenen då dom skuttar för att dom är glada..
Dunsar dom hårt i marken/golvet så visar dom de andra kaninerna eller dig att den vill vara ifred..

Om den sprätter med bakbenen då du är på väg att ta ner din kanin i buren så kan det vara att den känner sig osäker och rädd eftersom det känns ganska högt för kaninen..
Håll ett bra grepp om kaninen då du släpper ner den så den känner att den inte är på väg att glida ifrån händerna på dig

Okey, hon sprätter med benen när hon springer, eller hoppar också ibland hastigt åt sidan i buren eller i lekhagen. är det för att hon är busig?? Hon är inte rädd av sig annars och kommer gärna fram och hälsar :D

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
766
Senast: Blyger
·
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 234
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Hejsan, jag ska åka tåg med min nya katt Mezzi ( har haft honom i 3 veckor och han är 5 månader gammal) i 5,5h på fredag. Har försökt...
Svar
5
· Visningar
383
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 346
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31