Kaninspråket

fejko

Trådstartare
Vad betyder detta?

Ligga platt på mage och andas hastigt, kanske knirpa lite med tänderna. Rädd? För varm?

Slicka i ansiktet. Jag tycker om dig?

Sv: Kaninspråket

När de ligger platt längs golvet/marken, öronen mot kroppen och andas häftigt, så är de rädda.
De gör så för att de ska bli så små som möjligt och förhoppningsvis inte bli upptäckta av det som jagar den.

Att den slickar i ansiktet brukar betyda att den tycker om dig, ja.
Sen kan det också bero på att du smakar salt.

Det beror på hur kaninen ligger, till exempel var den har sina fötter. Alla kaniner andas ganska häftigt om man jämför med människor.

När kaniner ligger och tuggar lite brukar de vila och inte vara rädda men det finns de som hackar tänder vid stress.

Man ser på dem oftast, hela kroppsspråket.
När de hackar tänderna kan de vara stressade, ha ont och tycka det är skönt om man kelar.

Det beror på hur kaninen ligger, till exempel var den har sina fötter. Alla kaniner andas ganska häftigt om man jämför med människor.

Nu kanske jag inte skrev ordentligt.
Men när de ligger platt tryckta mot marken med benen under sig, öronen bakåtfällda och hårt tryckta mot kroppen, har uppspärrade ögon och andas häftigt - då är de rädda.

Självklart ligger kaninen även på mage tex när den vilar.

Sa gjorde mina gamla kaniner nar de skulle komma tillro innan de skulle till att sova. Lag utstrackta med halvslutna ogon, andades snabbt och gnisslade lite med tanderna och sa vips efter ett tag kasta sig ner pa sidan och sova :D
Later lite otackt nar de hyperventilerar sadar men om kaninen verkar avslappnad i ovrigt och om den inte andas sa for jamnan sa ar det ingen fara. Om det alltid later mycket nar kaninen andas bor du ta den till en veterinar och kolla luftvagarna.

Later lite otackt nar de hyperventilerar sadar men om kaninen verkar avslappnad i ovrigt och om den inte andas sa for jamnan sa ar det ingen fara. Om det alltid later mycket nar kaninen andas bor du ta den till en veterinar och kolla luftvagarna.

Ja precis! Men vad bra, då är han inte rädd eller sjuk utan håller på att somna.

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
763
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 343
Senast: Bison
·
Hästvård Nu har min häst varit in och ut ur kliniken flertalet gånger utan resultat. I starten på mars svällde vänster fram rejält och hon blev...
Svar
14
· Visningar
557
Senast: Mirtai
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 474
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka