kanske ni kan hjälp lite

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Philomena
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 740
P

Philomena

är på jakt efter en dressyr sadel till min häst. han är bred över ryggen och behöver den sadel med lite mer bogfrihet.
tänkte ni kanske kunde hjälpa mig lite? funderar på att besöka en sadelprovare men har ännu inte hittat någon på ett rimligt avstånd.

har lånat hem en sadel för prov men den är för smal i bommen, en prestige hippos (17/34) .....jag gillade typen av sadel.

här är en bild på honom utan sadel.

sadeln som jag lånat hem.
DSC00212.jpg

DSC00195.jpg

DSC00206.jpg

DSC00198.jpg

Sv: kanske ni kan hjälp lite

Prestigen är väldigt mycket försmal.

Om du gillar den typen av sits, dvs att tyngdpunkten ligger längre fram så kanske Globus Crincle vore nått?

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 207
Senast: super
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Fälttävlans-tråden 2025
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka