fejko

Trådstartare
Sambon går loss med röjsågen och vill kapa ner en hel dunge med sly. Nu är jag rädd att mina getter som går lösa ska gå dit och skada sig på stubben. Hur nära marken ska man kapa om man vill undvika skador?

Sambon går loss med röjsågen och vill kapa ner en hel dunge med sly. Nu är jag rädd att mina getter som går lösa ska gå dit och skada sig på stubben. Hur nära marken ska man kapa om man vill undvika skador?
Getterna fixar det nog men jag har ofta tänkt på hur svårt det är att gå där det är röjt i sly och funderat på om man inte kan höja stubben till åtminstone 40 cm. För som det är med 10-20 cm stubb så är det ju vidrigt, men då kanske det bara blir en massa rotskott.

Kapa vid 40-50 cm och låt getterna beta rotskotten sen. Getter är ypperliga slyröjare alldeles i sig själva!

@Migo
Jag vet att de är ypperliga slyröjare men tyvärr tycker sambon att de ska vara i en liten hage full med brännässlor. Då brukar jag påminna honom vilka som var där först :devil:

Nässlor går ju bara att äta om de är slagna och torra. Onödigt att ha arbetskraften inspärrad och sen göra jobbet själv;)

@Migo
Absolut!

Tack alla andra för svar!
Kom på att om vi flyttar på grenarna och lägger dem i en hög så kommer getterna att gå dit i stället för att vara i stubben.

Liknande trådar

Relationer Hej, Jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig i denna situationen och buke brukar ju vara fantastiskt. Ett par gånger om året är vi...
Svar
14
· Visningar
1 219
Senast: Anna-Bella
·
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 504
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Jag behöver röra på mig. Jag måste komma ut och få upp blåset och fysiken. Jag är en typisk hemmasittare som älskar att vara hemma, alla... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 872
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår