Kaputt Dvd rom??

E

Eem

Har en bärbar dator, eller släpbar snarare då den är rätt stor.
Nu är det nåt tjall med dvd romen (heter det så?). När jag stoppar in en skiva dvd eller cd så surrar den igång en stund men inget mer händer. Det går inte heller att starta den manuellt då datorn inte ens hittar skivan. Den säger bara "sätt i en skiva i enheten".

För ett tag sen var datorn på reparation då grafikkortet pajjat. Detta satt ihop med moderkortet tydligen så datorn fick alltså ett nytt moderkort. Dvd'n funkade innan denna reparation vad jag vet så kan felet ha något med bytet av kortet?
Nån drivrutin som ska installeras?

Eller är det helt kört och jag måste byta ut dvd'n??

(Frågar här först och hoppas på svar, datasupporten man ringer för denna dator är TOTALT värdelös!!)

MVH Eem
 
Sv: Kaputt Dvd rom??

Innan du gör något annat, kolla i "Den här datorn" och klicka på DVD enheten och se om det kommer upp något när du har i en DVD skiva. Det kan vara autostart som spökar.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Moderkort: ASUS Z87-A Z87 S-1150 ATX Processor: Intel Core i7 4770K / 3.5 GHz processor RAM: 16 GB DDR3 Nätagg: Thermaltake Smart M850W...
Svar
3
· Visningar
703
IT & mobiler Vet att de är riktiga för jag har tittat på dem. Plötsligt går de inte att öppna på någon dator här hemma??? Min vännina kan öppna de i...
Svar
0
· Visningar
949
Senast: mag
·
IT & mobiler Ska installera om win 7 pro 32-bit från början. Ingen reparation utan ominstallation av win 7 på en win 7 Men stöter på patrull...
Svar
6
· Visningar
2 752
Senast: Nafayette
·
IT & mobiler :crazy: Insåg just att jag inte har någon CD-rom enhet som fungerar och jag har i princip alla mina bilder på CD-skivor. Kollade...
Svar
10
· Visningar
2 400
Senast: Vintertid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp