Karenstid djävulsklo

Finns det karens på djävulsklo än? "Jobbar" dom inte på att sätta den?

Finns inte upptagen på STC´s lista.... :confused:


Iof en häst som går på "smärtstillande" är ju inte i
"tävlingsmässigt skick"
 
Tillverkararen rekommenderar 96 timmar, det har hänt att det gett utslag vid doping.
Skillnaden här dock är att verkan förvinner betydligt snabbare, än vad som skulle ske vid annat dopingrelaterat preparat.

Dessutom får man väl kanske anse en häst inte fullt frisk, om den måste ha djävulsklo. :angel:
 
På STC:s karenstidslista står det "minst 96 timmar" och så har man strukit under ordet "minst". Då kan det vara så att det inte är riskfritt med endast 96 timmar :angel:

Det verkar vara många ofräscha hästar här på Buke :angel:
 
Nej säker kan man inte vara, men så är det med alla preparat som står på listan. Att man skriver minst beror nog på att man inte haft något att jämföra med, denna karens är ganska ny.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 343
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag har en ponny som jag upplever lite stel och var till veterinär som grundligt kollade henne. Upplever henne ibland fortfarande lite...
Svar
9
· Visningar
988
Senast: TinyWiny
·
Hundavel & Ras Jag är en relativt vanlig och normal person, är utbildad inom hund och är väldigt seriös med hunderiet. Blir därför otroligt förvånad...
2
Svar
35
· Visningar
4 440
Senast: hollypolly
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 292
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • "Rika människor", vilka är de?
  • Bästa film
  • Brist på empati

Hund, Katt, Andra Djur

  • Igelkott
  • Byta försäkringsbolag
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

  • Ridbana i sand, tips
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp