Kass utrustning

Ickiz

Trådstartare
Hej kan inte alla tipsa om någon utrustning/märke som ni inte vart nöjda med..tycker det är så svårt när man skall köpa något för man har ju gått på sina nitar..:cry:

Sv: Kass utrustning

Har man en häst à la monsterhals är detta täcket jättebra.
Annars inte. Köpte det till mitt varmblodssto att ha som innetäcke, och det är bra på alla sätt och vis - förutom i halsskärningen tyvärr, och där är det riktigt, riktigt stort (=kasst).
Det är så stort att det till och med åker bakom manken på henne, och bogvecket gör absolut ingen nytta.
Billigt var det iallafall dock :)

24510_L.jpg

Köpte ett vintertäcke på H**ks, det var helt kass, ingen passform, börjar fundera på om det är felsytt eller om det ska vara så.... Skitdåligt helt enkelt. :smirk:

Jag är jätte missnöjd med mina eskadronskydd. Fram har jag flexisoft, o ena kardborren gick av efter en månad. Bak har jag de vanliga och nu efter tre månader funkar iten karborren längre, trots att ajg rengör de hela tiden. Så, aldrig mer eskadronskydd för mig!!

Jag köpte också ett täcke som hette kimberly ir något liknande..var samma sak där, GIGANTISK bog måste hästen nog ha för att passa det:mad:

fast det är ju jättebra att det finns täcken med passform för större bogar! had elite problem med det på min frieser.

över lag är jag inte speciellt nöjd med kvalitén på de få grejer jag köpt på H**ks..
fast de e ju billigt så jag antar att man får vad man betalar för

Nu var ju inte just det här täcket så himla billigt, men som sagt nästa gång lägger jag en hundring extra och köper ett annat.

aj då..det är så tråkigt när man köper dyra grejer och så passar det inte..:cry: jag köpte mitt täcke på rea så jag kunde inte lämna tillbaka det..men det är ju en chansning man får ta när man handlar på rea:crazy:

Absolut.
Men tyvärr verkar det vara överdrivet mycket täcken för hästar á la monsterhals, när det knappt finns ett enda som passar för "tunnisar".

Ich skrev:
Jag är jätte missnöjd med mina eskadronskydd. Fram har jag flexisoft, o ena kardborren gick av efter en månad. Bak har jag de vanliga och nu efter tre månader funkar iten karborren längre, trots att ajg rengör de hela tiden. Så, aldrig mer eskadronskydd för mig!!
Oi! Da må du ha fått feilvare. Jeg har hatt mine senebeskyttere og stryksokker siden 1998! Brune som jeg hadde til stevnebruk, men som har blitt degradert til daglig bruk siden de ikke er like pene lenger.

jag har 11 år gammla eskadronskydd, fortfarande hela och brukbara! :bow:

Det jag är mest missnöjd med är ett sommartäcke från Eurostar, jättefint men gick sönder efter några timmar i grushage med ensam häst i... Och han har aldrig haft sönder ett täcke för. Reklamerade och fick ett nytt, men precis samma hände med det! :eek: Då sket jag i hela täcket..... :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Rosett
·
Utrustning Hej Någon som vet hur en glidskena på en skrittmaskin modell äldre skall smörjas hittar inga smörjnipplar eller dylikt så alla råd tas...
Svar
1
· Visningar
195
Senast: Angel
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
423
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
761
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka