kastration & rötmånad

Sv: kastration & rötmånad

Har du bestämt hur du ska göra?Nyfiken;)

Pratade med vetrinären som ska göra det och han tyckte i början / mitten på sept. ska även fixa en mindre hage som han kan gå i i början..

Hej lite uppdat
Jack kastrerades 5 aug, allt gick jätte bra, han gick ut på betet igen dagen efter.

allt har läkt jätte bra

Idag flyttade jag han till nya stallet, ska gå ensam i en liten hage brevid dom andra ett par dagar innan vi släpper ihop dom.

Hej lite uppdat
Jack kastrerades 5 aug, allt gick jätte bra, han gick ut på betet igen dagen efter.

allt har läkt jätte bra

Idag flyttade jag han till nya stallet, ska gå ensam i en liten hage brevid dom andra ett par dagar innan vi släpper ihop dom.
Men va? Visst menar du 5 september? för sist du skrev var den 5 7 augusti och då verkade det som att du itne kastrerat än.. :p

Skönt att allt verkar gå bra!

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 159
Senast: Mint
·
Hästvård Förra sommaren rasade ena hoven på unghästen och sedan dess har han lätt fått inpackningar i bärranden. Nu är allt bra förutom ett hål...
Svar
0
· Visningar
254
Senast: jemeni
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
941
Senast: skogaliten
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 238
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Valp 2025