kastrera hanhund på 5år

B

blondi3958

Gör det någon nytta?
Hunden är 5 år och välldigt dragig nu under löp perioden.
Har hört att det kan hjälpa och att det inte hjälper.

Vad har ni för erfarenheter?
 
Min hund är nyligen kastrerad. Innan han fyllde 6 år..
Han är sitt gammla jag fast mer soffpotatis, ligger och sover i något skrymsle kommer bara fram för att gå på
promenad, leka och äta.
Han har blivit mer leksugen och matsugen föståss.
Vi har två hundar och den ena löpte under hela tiden så han kastrerades och två dagar efter det pang på
betäckte tiken som vid tillfället höglöpte blev parad. Han blev iväg skickad i en vecka och när han kom tillbaka
var allt som vanligt igen. Tiken fick abort sprutor...
Vetrinären sa att det kunde ta ett halv år till ett år innan det märktes fullt ut någon förändring hos hunden.
Det går ju tidigare också...
 
men det kan alltså fungera med att kastrera en gammal hund?
Våra hund sitter och pipper och gnäller hela tiden nu och drar i väg när han känner lukten av en tik.Så jag hänger på som en vante efter :crazy:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 207
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
1 817
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 789
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 409
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp