Katastrofhändelse på Gotland: Brand i fjärde dimensionen!

sjoberga

Trådstartare
En alldeles för lugn röst meddelade nyss i radion att brandmännen på Gotland hade kontroll över branden som fortfarande härjade på ett område som enligt nyhetsuppläsaren var 1500 kvadratmeter gånger 1000 kvadratmeter.

Hur kan man vara lugn när det brinner i fjärde dimensionen? Har brandmännen verkligen gått den utbildningen? Kan de förklara vart det brinner bättre för oss lekmän?

Jag tror att apokalypsen är nära.

(Eller så kan nyhetsuppläsare och journalister gå färdigt sina kurser i elementär matematik innan de får jobb på SR).
 
Fast hade man lyssnat på en hysterisk röst på radion?

Även om rösten var lugn kan skenet bedra, personen kanske är chockad inombords. Precis som jag själv var, när jag satt på första parkett och bevittnade när en bil voltade ner i diket, varpå jag springer fram kollar hur det gått och sedan ringer 112 och lugnt talar om läget trots att jag var chockad.
 
En alldeles för lugn röst meddelade nyss i radion att brandmännen på Gotland hade kontroll över branden som fortfarande härjade på ett område som enligt nyhetsuppläsaren var 1500 kvadratmeter gånger 1000 kvadratmeter.

Hur kan man vara lugn när det brinner i fjärde dimensionen? Har brandmännen verkligen gått den utbildningen? Kan de förklara vart det brinner bättre för oss lekmän?

Jag tror att apokalypsen är nära.

(Eller så kan nyhetsuppläsare och journalister gå färdigt sina kurser i elementär matematik innan de får jobb på SR).
Alla kan säga fel?
 
Jag såg direktsändning därifrån för någon timme sen ,det syntes inte en enda låga,dock rök det lite i ena änden där helikoptern vattenbombade.
Så mer katastrof än så är det inte just nu.
 
Men grymt dålig rumsuppfattning ihop med kass matte krävs nog bakom. Annars skulle man snabbt rättat sig själv.

Kass och kass. Alla har inte matten i ryggraden även om de kan den hyfsat. Jag hade lätt kunnat säga något sådant och jag har ändå läst en del matte även om det inte var på universitetsnivå och min rumsuppfattning ser jag också som god.
 
Nja, sitta i sändning i radio är rätt mycket att hålla reda på. Man läser nog innantill utan att reflektera, märker inte om man säger fel och det innebär en orimlighet.

OM det stod fel i manus, så är det ju manus-skribenten som gjort sig skyldig till misstaget och uppläsaren bara skyldig till att inte rätta sig. Jag kan inte veta vem som stod för misstaget.

Jag kan inte tänka mig att en person med matten i ryggraden och en rumsuppfattning som är "god" skulle göra det felet.

Samtidigt gör människor misstag. Och då reagerar jag på på dem. Men det är dåligt för alla medborgares kunskaper, när den statliga radion blandar ihop enkla begrepp. För hur blir det inte då, för de som har bristande kunskaper och bristande rumsuppfattning? Totalt mörker.
 
OM det stod fel i manus, så är det ju manus-skribenten som gjort sig skyldig till misstaget och uppläsaren bara skyldig till att inte rätta sig. Jag kan inte veta vem som stod för misstaget.

Jag kan inte tänka mig att en person med matten i ryggraden och en rumsuppfattning som är "god" skulle göra det felet.

Samtidigt gör människor misstag. Och då reagerar jag på på dem. Men det är dåligt för alla medborgares kunskaper, när den statliga radion blandar ihop enkla begrepp. För hur blir det inte då, för de som har bristande kunskaper och bristande rumsuppfattning? Totalt mörker.
Jag tror att det är sannolikare att hen läste fel än att manus var felskrivet. Men vi kan ju inte veta.
 
Jag kan inte tänka mig att en person med matten i ryggraden och en rumsuppfattning som är "god" skulle göra det felet.

Nåja, nu skrev jag inte att jag har matten i ryggraden. Men en god rumsuppfattning har jag och läst mer matte än många andra ute i samhället.

Eller också fick hen en brainfreeze. Händer mig förvånansvärt ofta.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp