Katt i studentrum?

N

NiraK

Vad tycker ni om det? Jag har en innekatt (gooos :love: ). Nu har jag funderat på att flytta till ett studentrum med kokvrå på ca 25 kvadrat. Just nu bor jag i en trea.
Katten är lugn och gosig och inte speciellt livlig. Vill helst ligga i famnen och gosa (som nu ;) ).
Vad tror ni? Är det inhumant att ha honom på sån liten yta?

Nirak
 
Jag tror att det kommer att gå bra.. du har inte vant honom i koppel?? jag hade min katt i en lgh på 30 kvm, och det gick bra, bara han fick komma ut nångång/dag å springa av sig lite.. syster hade katt och hund i en lägenhet på ca 50 kvm.. och det har gått bra.. prova så får du se.. annars kan jag ta den.. :idea:
 
Jag hade två katter på 36 m2. Iofs höll de på att riva hela lägenheten, men... :angel: Min nuvarande kisse skulle absolut klara av att bo på mindre yta än vad hon gör nu. Bara hon får gos, mat och möjlighet att sitta i fönstret så är hon mer än nöjd!
 
Jag hade en katt när jag bodde i min studentlägenhet som var på 19 kvm. Men vi gick ut i koppel och gick ibland. Han trivdes bra. Hoppas jag! :D
 
För kattens skull spelar det mindre roll. Är det i studentkorridor? Sänd bara en tanke till alla pälsdjursallergiker. Det tar låååååång tid (flera år) att få bort kattens allergen. En tanke bara...

Personligen tycker jag att katter ska ha fri tillgång till naturen och sorkarna. Vill också ha katt men vill inte ha katten i lägenheten (oxå pga ev allergiker) eftersom vi inte kan ha den ute och detta bara är ett "temporärt boende".

//Alice
 
om katten är van vid att vara innomhus så e d nog ingen fara...
om d skulle vara nått så lär nog katten visa d rätt snart genom olika ovanor..

kolla säkert så att du får lov att ha katt i studentrummet bara...inte alla ställen som tillåter det..
 
Om det är tillåtet att ha katt i rummet tror jag inte det är några problem. Min har bott med mig vart jag än har flyttat, och alltid haft lätt att acklimatisera sig. Katter tänker i kubik, och inte kvadratmeter, så en hög klätterställning, och möjlighet att smyga ovanpå skåp och hyllor gör att det känns som ett stort boende för katten, även om inte du tycker det.
 
jag tror oxå att det kommer gå bra jag har en katt som har flyttat fem sex ggr så det är nog inga problem :banana:
 
Utrymmet kan jag inte kommentera då jag aldrig haft katt MEN Bostaden godkänner inte pälsdjur i möblerade rum/lgh...
 
Jo, reglerna brukar vara så men väldigt många har det ändå! :angel: Många studentkorridorer har "korridorskatter", men då är ju alla som bor i korridoren med på att skaffa katt. På så sätt får ju katten/katterna lite mer plats att vara på och har alltid någon att vara med eftersom det alltid är någon hemma i korridoren! :)
 
Nej, ingen katt på så liten yta! Även om han mest lgger vill han ibland få utlopp för sin energi
 
När jag skaffade Snuttis bodde vi två pers. på 26 kvadrat, och det gick alldeles utmärkt. :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 851
Senast: Sel
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
952
Senast: escodobe
·
Övr. Katt Hej! Jag har länge varit otroligt sugen på en katt nu. Haft det hela livet fram tills för några år sedan. Jag bor litet, 25 kvm. Men har...
Svar
4
· Visningar
780
Senast: cowgirl81
·
Övr. Katt En äldre kattdam har flyttat in hos mig. Hon är minst 20. En mycket liten och späd dam, som innan bott med två andra katter. De var...
2
Svar
26
· Visningar
1 918
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp