Bukefalos 28 år!

Katt och elstängsel

_Viva_

Trådstartare
Egentligen är det jättesynd om lilla Myrra men vi skrattade så vi vek oss dubbla. :D

Hon brukar gå in i hagarna när vi är där inne med hästarna och det går bra eftersom vi har eltråden rätt högt upp.
Nu hade jag gjort en provisorisk hage med låg trådhöjd och givetvis ville Myrra vara med och inspektera...

Hon spatserar in med svansen HÖGT, krokar i tråden med svansen och drar den med sig samtidigt som hon tittar bakåt för att se vad hon fastnat i. Då kommer strömmen och aldrig har jag sett en katt kuta så fort!! :rofl:
Stackars liten.

Hon gjorde även en tabbe tidigare. Vi har elastiska grindar av elrep och en hade börjat gå sönder och det hängde lite lösa svarta elastiska trådar på den. ( Mkt intresanta för en leksugen katt) Gissa vad som händer när en katt hoppar upp och tar tag med tassarna om ett elastiskt rep!? Jo, det blir som en KATTapult! :p

Har era kissar lekt med eltråden?
 
En fundering, borde det inte vara farligt för katten att få en sån stöt? Inte för att ni kan göra nått om hon envisas, men en undran.

Det roligaste mina föräldrars katt gjort var att hugga tag i en bärfis. 2 varv runt huset och sen rakt ut i skogen. Stackars katt, den smakade nog inte tårta.
 
Jag tror inte det, det är ju såpass svag ström ändå. Finns det risk för skador på katt så kan det ju även innebära en risk för hundar eller tom små barn. Då bör det finnas någon varningstext kan man tycka.
 
Jag har sett en glad katt sätta svansen i nedersta tråden en gång :cry: Skadad blev hon inte - men jävligt snabb :crazy:.

mandalaki
 
Nä, våran katt har inte varit på tråden men våra getter har varit smarta(?) nog att SMAKA på elrepet och hej vad de sprang då!! :rofl:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp