Katt och kanin?

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Seppo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 712
S

Seppo

Jag har nyss hittat två små kattungar som troligen kommer att få bo hos oss. Sedan tidigare har vi en vädurshanne hemma som skuttar fritt i huset som han vill och som inte gillar att sitta i bur. Tror ni att kaninen och katterna kan komma överens och bli kompisar?

Hur ska vi presentera dem för varandra på bästa sätt i så fall?

/My

Vi hade 3 katter när våran kanin kom hit. Det har alltid gått bra! Först hälsade dem genom burgallret. Kaninen ville inte sitta i buren sen så vi släppte ut henne i köket och så stängde vi när vi inte var hemma eller sov. Efter ett tag tog vi bort dörren igen och det har inte varit några problem!

Lycka till!

M.

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
681
Senast: Blyger
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 328
Senast: Bison
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
521
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 461
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka