Katt som jamar på natten

et_flickan

Trådstartare
Igår skulle jag skriva om en av våra katter. Den som höll på att göra oss galna med sina jämranden och skrik. Men så öppnade vi upp ett nytt rum i lägenheten som vi renoverat och hör på den, katten slutade låta.

Problemet är att hans syster i stället tagit över skrikandet.
Katten är snart åtta månader, innekatt och kastrerad sen hon var fem månader. Hon har alltid varit en lugn och tämligen tyst katt så hennes nattskrikande förvånar mig. Hon började samma natt som vi öppnade upp rummet för dom. De båda blev alldeles till sig när de äntligen fick komma in där men hon verkade vara den som var mest imponerad och har både sovit och lekt där. Hanen har gjort henne sällskap då och då.

I går somnade hon där inne vid cirka nio på kvällen. Sen vaknade hon halv tolv och började jama. Jag ignorerar allt jamande, hon var inne flera gånger och kollade så jag var vaken. Jag sover mycket i soffan kan jag förklara och gjorde även de i natt. Hon jagade upp hanen och fick med han i rummet för lite lek men han tröttnade snabbt och gick och la sig i en fåtölj intill mig, hon fortsatte leka och jama. Jag somnade strax innan klockan ett men blev väckt runt halv tre av hennes skrik, gick upp för att pinka och hon ville gärna leda in mig i rummet men jag ignorerade hennes krav och gick direkt tillbaka till soffan. Blev självklart väckt igen men vid en mer accepterande tid, kvart i fem. Då gav jag upp och la mig i sängen efter att sambon gick till jobbet.

Så ja det där nya rummet är antagligen boven i dramat. Katten är glad det syns, hon älskar sitt nya rum, och hon vill antagligen visa upp det för hela världen men jag vill ju helst sova också.
Ett alternativ är att katten tycker att lägenheten blev enormt stor och blev lite orolig över att tappa bort sina inneboende :angel:

Vad tror ni?
Jag ska stänga rummet i kväll och se om hon kan sluta öva på sin operasång och faktiskt sova en hel natt så hennes tjänare också kan få sova en hel natt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
951
Senast: Praefatio
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom snön kom, det frös och dörröppnaren på baksidan som är enda vägen jag tar mig ut och in med manuell rullstol, promenadscooter...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: IngelaH
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 855
Senast: Praefatio
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp