Gupello

Trådstartare
Haha kom att tänka på en rolig sak.. Att när jag var på mallorca på praktik så fick ägaren reda på att hennes katt hade kattaids, fick spruta och blev lite bttre inte helt frisk.. men nån som visst eom det??

Sv: kattAids.

det vet jag inte.. men det var fruktansvärt dyrt att "frivaccinera" sig mit det

Vad är det som är kul med det? Det är obotligt, garanterat dödligt, och det går inte att vaccinera mot alls.

HAHAHA... Aids... eller så inte.
Enligt det jag har läst är det en sjukdom som kan liknas vid människans Aids då katten kan dö väldigt fort av infektioner eller leva länge och till slut dö av säj en lunginflammation.
Men kul är det då rakt inte.

Jo, det stämmer FIV = Feline Immunodefiency Virus. Det är katternas motsvarighet til HIV (Human Immundeficiency virus). Viruset är en autoimmun sjukdom och angriper katternas immunsystem.

Senast ändrad av en moderator:

Ligger det ngn sanning ang sprutorna som det refereras till här ovan?

Är det samma smittorisker som hos Aids? Finns det ngt som skiljer de åt, förutom att de har olika "värddjur"?

Senast ändrad av en moderator:

Sassy skrev:
Vad är det som är kul med det? Det är obotligt, garanterat dödligt, och det går inte att vaccinera mot alls.

tack för att du skrev dom orden..Jag ville så gärna skriva, men efter alla påhopp här en period så hejdade jag mig ..Ville ju inte verka vara en stöddig nykomling... :confused: :D

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 166
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 106
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 070
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
499
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka