Bukefalos 28 år!

Katten har börjat äta på kläder

Anyo

Trådstartare
Har googlat lite men provar här och ser om man blir klokare .

Det är så att min katt på 5 år har börjat äta på både strumpor handdukar och leggings. Hon är en blandning av norsk skogskatt och bondkatt . Under vintern har hon inte velat gå ut så mycket pga snön. Men nu är hon ute precis som vanligt . Och jagar vilket har synts på uppfarten i form av fjädrar. Detta ätande började även i samband med att hon inte var ute lika mycket . Hon har samma foder som alltid . Undrar om hon kan ha brist på något eller om det bara är tristess ? Försöker hålla undan kläder men ibland händer det att matte slavar med en strumpa eller två :d . Vad tror ni ?
 
Sv: Katten har börjat äta på kläder

Googla på pica eller ylleätande så hittar du nog en del att läsa. Det är sällan relaterat till näringsbrist utan mer troligt stress (som ju kan uppstå pga. tristess). Det finns en bra artikel här.

Jag har en artikel på svenska som jag kan skicka till dig om du vill.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
1 742
Senast: alice
·
Övr. Katt I huset finns 3 katter. 7-åriga Tekla, 7-åriga Yaki och 11-åriga Sessan. Tekla är bondkatt och Y & S är siameser. Tekla kom först, ett...
Svar
16
· Visningar
1 794
Senast: Malin L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp