katten min är borta!!

L

lotta_k87

min lilla flikka är borta. har varit borta sedan i fredags nu och jag vet inte vad jag ska ta mig till :cry: ..hon är verkligen en katt som kommer hem i tid varje kväll när hon varit ute och detta är såå olikt henne ..hon är streriliserad/kastrerad hona. gör honkatter så? har hört att hankatter kan försvinna, men honor?? vill inte tro att något har hänt henne. jag och min familj har varit och ropat runt nästan hela bostadsområdet vi bor i..
vi har även en kstrerad hankatt som aldrig skulle kunna göra henne illa.. bara busa. vi har även en katt som inte ägs av oss, men som bor ute och får mat och sådant av oss(ägarna skiter fullständigt i honom). han är okastrerad och man börjar ju undra om det kan vara han som jagat bort henne...
lite onödigt inlägg kanske, men vill bara skriva av mig lite och fråga om ERA HONkatter gjort något liknande någon gång....
men..jag kan bara hoppas att min flikka kommer tillbaks .. :cry:
 
Mina två honkatter har dragit iväg i ca 14 dagar som längst. Första gången var jag utom mig av oro. Men nu tvinnar jag på mig och går ett extra varv runt kvareret och ropar varje dag. Tillslut så har dom alltid kommit hem igen, oftast efter 5-8 dagar.

Måste bara berätta första gången ena honan drog iväg på egna strapatser, så skulle vi till att flytta från vårat hus. Dagarna gick och hon dök inte upp. Flyttlasset gick och matte åkte varje dag till det gamla huset utom sig av oro och ropade. Informerade alla i kvarteret om katten. Men så 2 veckor senare så ringde telefonen då hade hon dykt upp och smugit in i garaget, där de nya ägarna passade på att stänga dörren. Då var vi antagligen 2 som var lyckliga så vi grät :love:.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
910
Senast: Bison
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 278
Övr. Katt Jag har en kastrerad hankatt (huskatt, förmodligen med siames i sig) på 10år. Frisk och med mycket energi. Han har en kattkompis...
2
Svar
20
· Visningar
2 863
  • Artikel
Dagbok Jag har haft mina katter i snart 4 månader och vi har blivit familj med varandra. Det är ett par sociala individer jag bor med, även om...
Svar
7
· Visningar
1 083
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp