Bukefalos 28 år!

Katter och blommor

Aliil

Trådstartare
Hur gör ni som har katter med växter i fönstret?

Min katt älskar nämligen att sitta i fönstret, vilket gör att jag inte vågar ha några växter i fönstret (han brukar ha ner radion som jag har i ena fönstret).
 
Sv: Katter och blommor

Oftast ler jag och betalar for nya krukor.
I ett fonster har vi en liten kant pa fonsterbradet som haller i krukorna.
Men numera har jag for vana att plantera allting i en plastpase som sedan satts ner i krukan. Pa sa vis far man inte lika mkt att stada upp nar det ar dags.
 
Sv: Katter och blommor

Jag arrangerar krukor, lampor och annat i små grupper på fönsterbrädan, så att det blir luckor emellan där katterna får plats att sitta. Har också drastiskt minskat antalet blommor sedan jag blev med katt. Under blomkrukorna, lampfoten mm har jag satt sådant här grått kladd, häftmassa?, så att de inte åker i golvet när katterna breder ut sig.
 
Sv: Katter och blommor

jag har delat pa en badrumsmatta och lagt i hornorna han brukar ligga i. Sen far krukorna sta pa sidan om den. An sa lange har bara en kruka akt i golvet och det var innan badrumsmattan var delad (inget gummi nerat) och mattan for ivag nar han hoppade ner :) Sen ar det lagt antal som galler, hogst tre i varje foster kor jag pa :) (dubbelfonster sa dem ar ratt breda)
 
Sv: Katter och blommor

Man har inte för många krukor på fönsterbrädan och gör en tydlig plats för katten. Sen sätter man dubbelhäftande tejp under krukan! :)
 
Sv: Katter och blommor

Jag arrangerar krukor, lampor och annat i små grupper på fönsterbrädan, så att det blir luckor emellan där katterna får plats att sitta. Har också drastiskt minskat antalet blommor sedan jag blev med katt. Under blomkrukorna, lampfoten mm har jag satt sådant här grått kladd, häftmassa?, så att de inte åker i golvet när katterna breder ut sig.

Precis så. Gör man plats för katterna har de oftast inget behov av att tränga sig fram mellan blomkrukorna. Undantag finns dock alltid.
 
Sv: Katter och blommor

Precis så. Gör man plats för katterna har de oftast inget behov av att tränga sig fram mellan blomkrukorna. Undantag finns dock alltid.

Precis vad jag tänkte säga, har ett fluffigt litet undantag här hemma :meh: Har gjort jättemycket plats i det stora fönstret i vardagsrummet, ändå ska hon nödvändigtvis knö sig in bakom krukorna som står intryckta längst bort på var sida :p
 
Sv: Katter och blommor

Jag har haft tur som fått duktiga kissemissar som snällt och vigt går runt krukorna så det är ytterst sällan att det hänt. Mitt problem har snarare varit att min nuvarande skrutta gillar att rota i krukorna bland jorden :meh:

Men faktiskt så sent som igår så var det en människa som fick något att välta ned från fönsterbrädan och gå i kras :D
 
Sv: Katter och blommor

Hade oxå min katt tyckte mycket om blommorna och jorden dom stod i. Blommorna uppskattade inte lika mycket hans omsorg. Lösningen på problemet vart nät. Pappa satte grönt hönsnätlignade över krukorna och runt blommorna så katten inte längre kom åt dom. Och nu har han helt slutat med den omtanken.

Nu är problemet att han anser sig ha åldern inne (12 år) att inte bemöda sig med att gå runt saker och ting som står i hans väg. Radion står tydligen mycket iväg för honom då han alt 1 kliver på den, alt 2 har ner den. (Och nej radion kan inte stå någon annanstans, ingen mottagning då.)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 238
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag ska åka tåg med katten ca 24 timmar, fyra byten totalt. Någon som gjort det tidigare? Hur löser man det med låda? Katten är van vid...
Svar
3
· Visningar
353
Senast: ufot
·
Katthälsa Är det fortfarande något man ”ska” göra på sina katter? Och som följdfråga, hur gör man?? Min gamla katt fick FORL tidigt och vi la...
Svar
7
· Visningar
606
Senast: tott
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
356
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp