Bukefalos 28 år!

vinkelina

Trådstartare
har två stycken innekatter.

som nu har satt igång en våldsam pälsfällning, tycker inte att de har varit så här tidigare år. tyvärr så tål ja inte katthår just nu (lite små allergisk, brukar funka helt ok i vanliga fall, såtillvida de inte gnider sig mot mitt ansikte)

sopar o städar 1-2 gånger dag, pluss att jag e flitig med klädborste på alla textilier, tex soffan, gardiner och dyligt.

försöker borsta dem, med varierat resultat. honan hatar det (lyckade dock just få bort tre "nävar" hår av henne.

dax att raka dem?
 
Sv: katthår

Jag tycker du gör allt man kan göra för att få bort katthåren. Är det långhåriga katter du har?
Vi hade en långhårig, han var norsk skogkatt + nåt annat och han var stor så han kom inte åt att hålla pälsen i ordnig på bakdelen så honom körde vi till veterinären och fick rakad. Han hade stora torvor som inte gick att reda ut.
Så visst går det att raka katter.:idea:

Annars är det bara att borsta, borsta och åter borsta. Nån gång slutar dom väl att fälla. :angel:
 
Sv: katthår

Köp en Furminator! Dyr, men väl värda alla pengar när fällningen är igång :D
Kamma varje katt varannan eller var tredje dag.

Om katterna tillåter det så kan du även bada dem någon/några gånger. Ca 95% av de "pälsbundna"-allergenerna försvinner vid bad (och halten är läger i upp till 7 dygn efter badet).

Sedan finns även receptfria läkemedel på apoteket som snabbt hjälper dej att slippa dina besvär!!

/Swat - Pälsdjursallergisk "fler-hunds och fler-katts"-ägare
 
Sv: katthår

här tycks de va lillkissen som är problemet, fattar mig inte på hennes päls. räknas som korthårig (bondkatt) men för nån månad sen hittade jag likadanna tovor som kan uppstå på långhåriga katter, dvs då pälsen klibbar ihop sig.

nu har ja i alla fall fått bortsa de, den katten hatar borstar, så de har inte blivit många tag på dessa 5 år. men nu ligger hon ju till o med ner när ja börjar. får hålla på kanske 2-3 min åt gången, men de lossa massor
 
Sv: katthår

3 nävar hår sa du?
Säger som Swat: köp en Furminator!
Köpte en idag till hästarna.
Nu är ju den rätt bred,men det finns mindre till hund och ännu mindre (smalare) till katt.
Har hunnit kamma en yvig kise och på 5-6 drag blev Jack Russelns rygg slät och fin igen.:laugh:
Den verkar ta hur bra som helst! Så testa du en sån du med!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp