Kattkiss i hallen - hur få fast förövaren?

Spiteful Spirit

Trådstartare
Nu är det konstaterat att någon (eller båda?! Hemska tanke... :crazy:) av katterna har börjat pinka inne. Såklart har vi våra aningar om vem det är, men hur kan man säkert få veta?
När jag i dag upptäckte kisset (i barnvagnens regnskydd) så var en av katterna oerhört intresserad och skulle vara med och nosa, medan den andra satt en bit bort och brydde sig inte alls. Kan man dra slutsatsen att den ointresserade är gärningskatten?

Och, om det skulle röra sig om uvi; märks det på något annat sätt än att de pinkar på mjuka underlag?
 
Sv: Kattkiss i hallen - hur få fast förövaren?

är det honor/hanar? kastrerade/fertila?

Som sagt är de okastrerade kan de även vara revirmarkering. Har själv haft två kissiga honor som var duktiga på revirmarkering:crazy:
Den ena föredrog uppe på skåp(å andra ställen man först ej hitta de), biabädden och väskor. Hennes dotter föredrog sängen och soffor samt mjuka stället tex tyger. Behöver nog ej påpeka att båda nu är glada kastrater:grin:

För att utesluta uvi så ta ett urinprov hos veteriären. en katt med uvi småskvätter och tills slut kan de helt sluta kissa alt blod i urinen
 
Sv: Kattkiss i hallen - hur få fast förövaren?

Jag hade en perser som jag fick avliva när min dotter var liten. Han rev henne när hon sov o började kissa inne. Ingen avundsjuka? Du skrev att det var barnvagnen som blivit kissad på.
 
Sv: Kattkiss i hallen - hur få fast förövaren?

Jo, vi har tänkt i de banorna. Katten vi misstänker för pinkeriet är feg och rädd av sig, hon är nästan blind och blir ofta överraskad av dottern som kommer farande och vill klappa. Kanske katten saknar den gamla husfriden? Hon har dock inget emot att bli klappad när det går lugnt till och hon har aldrig visat tecken på att rivas eller bitas. Hon springer iväg istället.

Å andra sidan så pinkade hon för första gången när vi var bortresta över helgen och de hade tillsyn. Då tänkte vi först att det var en protest för att vi lämnat dem själva. Men ja, teorierna är många, svaren inga :P
 
Sv: Kattkiss i hallen - hur få fast förövaren?

Jobbigt när man inte vet vad det är för fel. Lycka till:)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp