Kattsand som suger snabbt?

Malinni

Trådstartare
Hej!
Jag använder Four Friends kattsand med lavendel och tycker den är super bra på alla vis.

MEN min katt har en tendens att kissa sällan och myyycket, vilket innebär att kisset på något sätt lyckas rinna iväg och hamna på tassar, svans och rumpa..

Jag har därför kommit fram till att jag nog behöver en kattsand som suger upp kisset supersnabbt! Någon som råkar ha tips på sand som verkar stämma in på beskrivningen? :)
 
Jag använder Latz, så sjukt bra!
Suger snabbt och bra, tänk på att ha rejält med sand i lådan också.

Testade EC, hade sand precis överallt! Latz fastnar inte i hennes lurviga tassar, ett till plus!
 
Jag tycker Tigerino suger snabbt och ger hårda klumpar som inte ramlar isär. Dock fastnar det i tassarna så det sprätts runt när katterna kommer från dasset.
 
Furbalåda med stallpellets av spån är bäst och miljövänligt.
3 lådor i varandra varav en med sil där man lägger ett tunt lager pellets. Kisset rinner rätt ned i bottenlådan.
ruska om sil lådan så att uppblött spån rammlar ned och flytta sil lådan till den andra bottenlådan. Töm bottenlåda 1. Bajs får man naturligtvis plocka upp som vanligt.
 
Hej!
Jag använder Four Friends kattsand med lavendel och tycker den är super bra på alla vis.

MEN min katt har en tendens att kissa sällan och myyycket, vilket innebär att kisset på något sätt lyckas rinna iväg och hamna på tassar, svans och rumpa..

Jag har därför kommit fram till att jag nog behöver en kattsand som suger upp kisset supersnabbt! Någon som råkar ha tips på sand som verkar stämma in på beskrivningen? :)

Hur mycket sand har du i lådan? Det ska vara djupt och grävbart.

Jag använder cats best eller super benek corn cat, lite beroende på vad jag köper hem - båda är miljövänliga. Det blir verkligen stora kissbollar (en"boll" kan fylla hela skopan), urinen rinner ned direkt i sanden/ströet som klumpar. Har aldrig varit med om att kisset runnit längs med katten liksom och fastnat i pälsen?

Har britter med tjock underull och päls, men inte långhåriga iofs, om nu det påverkar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp