• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare DeZemBer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 1 887
D

DeZemBer

Vad använder ni för kattsand? Jag har prövat lite olika men inte hittat nån jag är helt nöjd med, så ge mig lite tips :)

Sv: Kattsand

Pussi kompakt tycker jag tveklöst är bäst. Vi har testat lite olika, men insett att det inte är lönt för vi återkommer alltid till den.

Klumpe kompakt är helbra den påminner om Pussi kompakt förutom att den dammar mindre och den kostar mindre än hälften vad pussi gör.

Vart hittar man den? Jag tycker förvisso inte att pussi dammar så mycket, men har hört flera som tycker det. Klumpar den lika bra?

Förresten, fick du mitt pm sist?

Den finns på överskottslagret och den klumpar minst lika bra.

Svarade precis på dit pm.

Då är det kanske läge att prova en annan sort igen då. Ekonomin hade ju gärna sett att vi köpte nåt annat :D

Pussi ultra kompakt. Det är bäst att "mocka" i och katten gillar att gräva i den. Ett minus är att den fastnar så i tassarna och släpas runt i huset dagligen, sen dammar den lite också.

Jag skulle vilja prova nån liknande som fanns som hette Majsan som tydligen inte skulle damma, men den var bra mycket dyrare och sen kan man inte lita på att den hålls hemma jämt på vårat ganska lilla Granngården.

Toa-Lätt papperspellets. Jag är supernöjd. Inget damm, inga sandkorn överallt. Pelletsen absorberar urinen, bajset kan man plocka bort och spola ner i toaletten. Efter 4-5 dagar byter man pellets. Kan dock tänka mig att det inte är någon ultimat lösning om man har fertila hanar. Jag känner de som tycker det funkar jättebra även med fertila hanar och de som inte tycker att det funkar med fertila hanar.

Tidy Cats, bättre kattsand har jag aldrig använt. Hårdklumpande, enkelt att hålla på med och framför allt så blir det totalt LUKTFRITT! :love:

när jag hade katt så använde jag Eldorados å euroshopens kattsand.. det e billigt :smirk: å det funkade för mina katter

Luktfritt låter trevligt, vart kan man köpa den sanden? Dammar?

Everclean tror jag den heter, den är iaf gjord för långhåriga katter även om vi inte har några. Men den suger åt sig jättebra och känns mjuk och finkornigt. Dammar inte heller.

Jag har köpt den på en av djurbutikerna här i stan, kostar runt 200 kronor för en låda, innehåller rätt mkt. Den dammar inget alls, är finkorning. Gillar den otroligt mycket, och framför allt doften. Är svagt parfymerad, inte så att man känner det om man inte stoppar ner näsan i det, men uppenbarligen så funkar det, för när vår dam varit och gjort båda sina behov luktar det ingenting.

Vännen som tipsade mig om sanden har en fertil hane hemma, och för honom luktade det inte heller. :love:

Har faktiskt provar eldorados sand - aldrig mer säger jag bara! Ren skit, klumpade inte, dammade och luktade pest i hela lägenheten efter att Xindra gjort sina behov. *spysmiley*

Toa-lätt . tycker jag är bäst. som en annan svarade så är det smidigt när man kan spola ner det i toan.

Jag använder Katty (konstigt att ingen annan har svarat det, trodde det var en av de vanligaste :o ).

Är nöjd med allt, förutom att det dammar. Skulle aldrig kunna ha "strandsand" (typ Pussi) för då skulle lägenheten se ut som Miami Beach på 2 sek. Trevlig tanke iofs kanske :angel:

Har inte testat så många andra, men de få vi haft hemma har antingen inte klumpat alls, luktat stark parfym :eek: eller spridits ut alldeles för lätt. Och jo - visst blir det en det Katty utanför lådan också, men det är iaf lätt att sopa ihop.

Jag kör med Ever clean fresh guard.
Det luktar fräscht, dammar inte, är oerhört drygt och lättjobbat.
Kostar en krona men förpackningarna är dessutom lätta att förvara!

Pussi kompakt använder vi sedan ett år nu. Innan hade vi Everclean men efter att ha provat det förstnämnda och insett att det är lika bra och mer än dubbelt så billigt blev det den forsättningsvis! :bow:

Liknande trådar

Övr. Katt Katten finns inte längre. Kvar finns tre generösa lådor med kattsand, plus en halv förpackning. Använt Ever Clean. Jag har städat ur...
Svar
6
· Visningar
808
Övr. Katt Vi är ute på landet, utan tillgång till zoo-butik eller leverans från nätet hit. Vi använder vanligtvis Everclean lavendel till vår...
Svar
18
· Visningar
1 264
Senast: Puffindog
·
Övr. Katt Chimera eller chimär är vad det kallas om två foster i ett tidigt stadium slås ihop till ett. När jag läst om det tidigare (och på...
Svar
17
· Visningar
1 179
Senast: Asko
·
Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
425
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka