Kennelhosta?

Sv: Kennelhosta?

Det är inget fel att sätta på ett täcke även när du går med honom.
Även om han inte blir nedkyld i första taget kan du ju göra det bekvämt för honom.
Även sockar/skor kan vara bra.
En vinthund med små energireserver är även beroende av ordenlig energitillförsel när det är kallt, högenergifoder med mycket fett.
PL

Det är inget fel att sätta på ett täcke även när du går med honom.
Även om han inte blir nedkyld i första taget kan du ju göra det bekvämt för honom.
Även sockar/skor kan vara bra.
En vinthund med små energireserver är även beroende av ordenlig energitillförsel när det är kallt, högenergifoder med mycket fett.
PL

Ja skor har jag funderat på, men nu är det t o m barmark och då har jag genast en gladare hund men nästa år får det nog bli det om det ska bli så här kallt.

Ja foder är kinkigt, men nu har vi hittat ett som han håller lagom hull på. :)

Off Topic - har ni BARMARK?? Här i Roslagen simmar vi i snövallar. Lyckliga er!

Håller man igång lagom trots en luftvägsinfektion har man lättare att göra sig av med slem i luftvägarna.
PL

Då gör jag helt rätt då, som låter min fortsätta motionera trots kennelhosta? Inga konditionspass, men vanliga promenader i lugn trav. Har fått många bud där ... Det kanske tom är pga motionen han hostar så lite?

Senast ändrad:

Haha, nej. I så fall hade ni inte fått komma idag :p Jag menar vid tidigare tillfällen :D

Tycker du vi var ute på en lugn promenadpromenad idag :angel:

Senast ändrad:

Off Topic - har ni BARMARK?? Här i Roslagen simmar vi i snövallar. Lyckliga er!

Bara på vägen. Det är den enda jag kan gå på, alla andra småvägar är fortfarande dränkta i snö. Så det är bara att traska en halvtimme åt ena hållet och vända och traska tillbaka. Väldigt kul *not*.

Hunden som gärna vill springa vill absolut inte gå i någon snö men igår tränade jag lite agility med honom på stallplan där det är lite plogat.

Är RIKTIGT trött på snön nu. *suck*

Ja man blir lite trött. Vi är ju dessutom i karantän efter Sagas kennelhosta så vi kan inte vara md och träna agility i ridhuset:(. Trist! Men nu droppar det från taken:p

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en Golden retriever-tik på 2 år som nyligen fått diagnosen kronisk inflammation i tunntarmen. Jag känner mig inte trygg med...
Svar
1
· Visningar
349
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
557
Senast: Wenniz
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 599
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Klädråd, bröllop.
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur