Ninnie

Trådstartare
Någon som vet vem och var Kentaursadlarna tillverkas ?
Är det någon här som har en Kentaursadel och vad tycker ni om den i så fall ?
Har de någon ponnymodell ?
Åsikt om dressyrmodellen Andromeda ?

Sv: Kentaur

jag provred en sådann förra helgen skulle ha köpt den om den fanns i 17" men de fanns inte. 16,5" blev på gränsen för liten för mig.. och 17,5" skulle bli för stor. men den va otroligt skön! =)

Det är väl Pfiff som tillverkar dom, Pfiff är iaf distributör för både Pfiff, Kentuar och Kieffer.
Sadlarna har nästan identisk passform, identiskt läder och nästan identiskt utseende.

Tror inte de har en ponnymodell.

Jag tycker Kentaur säljs till överpris. Man kan få en Stubben för det priset, och jag har sett nya Kentaur där färgen ahr skavts av efter några månaders användning. (en dyr dressyrmodell)

Helt OK.
Inte jobbig att "sitta in", d v s kändes bekväm redan från början.

Har snart haft den i ett halvår och har iallafall inte haft problem med att färgen skavts av.
Fetta bara in den ordentligt från början så tror jag att det inte blir några större problem med färgen.

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 216
Senast: Capybara
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
775
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
977
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur