Kepshjälm

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jaca
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 4 271
J

jaca

Såg någonstans ,*var* ,en hjälm som man kunde dra en keps/mössa över o såg man inte hjälmen. Tänker på julklappar nu och en sån vill jag köpa.

Hjälp mig hitta den!

Tack på förhand/Jaca

Sv: Kepshjälm

neferra skrev:
...men kan en sån verkligen vara godkänd?

Jodå, det är den.

Alltså den har hakband och ser ut som nån slags gammal nazihjälm, rå ,utan sammet och skärm..äsch vad svårt att beskriva, bara som ett runt klot med hakbank och inget tyg över.

Någon härinne tipsade om den och jag tittade på hemsidan men nu när jag letar på de vanliga nätbutikerna kan jag INTE hitta den. Är ju en superduper present till alla manliga familjemedlemmar som rider :idea: .

Du menar inte en jockeyhjälm då? Kolla på Hööks hemsida, de har en tror jag.

Jockey hjälm måste du mena. Såna finns på flera ridaffärer. Hööks har oxå sån.

Feed n race har dessa " jockeyhjälmar " tel.0340-30819

Tack alla för svar. Har aldrig sett en jockey i verkligheten så inte heller nån sån hjälm :o . Givetvis måste det vara en sån jag tänker på.

Tack igen.

Äsch :D men alla fattade ju vad jag menade (utom jag själv)........

Min sambo har en sån hjälm som han köpt på Island.
Den är nog inte godkänd i Sverige men tvärcool!

Så här ser jockeyhjälmar ut...den här är från charles owen...

coj4s.jpg

nipa skrev:
Min sambo har en sån hjälm som han köpt på Island.
Den är nog inte godkänd i Sverige men tvärcool!

Japp, äntligen! Har nämligen tittat på alla jockey-hjälmar och en sån var det inte jag tänkte på. Vid närmare eftertanke tror jag det var nåt isländskt som någon här på forumet hittat i Sverige, men VAR???

Cado skrev:
Är det ett hjälmöverdrag du menar??

Isf så finnns t.ex. dessa från Shires:
851.jpg

Återförsäljare för Shires i Sverige är t.ex. Ryttarkompaniet och PonnyPrakt

Neej, det är en hjälm och jag såg den någonstans här på Buke, den var helrund runt om, som en potta och njae jag ger mig...får nog försöka leta igenom alla gamla trådar. Återkommer och visar när/om jag finner den. Tror det var i våras jag såg tråden vari hjälmen fanns om någon minns det?

jaca skrev:
Tack alla för svar. Har aldrig sett en jockey i verkligheten så inte heller nån sån hjälm :o . Givetvis måste det vara en sån jag tänker på.

Tack igen.

Jag vet vad du menar... det är ingen jockeyhjälm du tänker på, om du hade tänkt ha en keps över. Tror att du menar en skalhjälm. Har sett ett inlägg men en länk till någon islandshäst affär på Gnägg.

Min fråga är bara hur säkra de egentligen kan vara.... Lär ju egentligen inte skydda särskilt mycket.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
423
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Hemmet Jag vill köpa en bubbelmaskin till vår son i julklapp, men jag hittar ingen vettig modell! Fick tipset om Power, men den verkar ha...
Svar
1
· Visningar
225
Senast: kamomillo
·
Hundavel & Ras Jag vill bara säga att jag idag såg den vackraste hund jag nånsin sett (förutom min egen, då...). Ägaren parkerade sin jobb-skåpbil... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 940
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka