Kieffer och breddning?

sissu

Trådstartare
Stämmer det även IRL vad som säjs och vad man kan läsa sig till. Går det att värma om en Kieffer även riktigt brett så att den kan passa? Har hittat en väldigt trevlig sadel som skulle passa kanon om den var bredare, den är nu normal och behöver bli en hel del bredare.

Har ni några erfarenheter? Behåller bommen sin form även vid breddning? Vad kostar det, vem gör det?

Sv: Kieffer och breddning?

Jag har en kieffer "Ulla Salzgeber",och jag har värmt om bommer 2 ggr,till det bredare så att säga.Jag vet en som kan bredda om just kieffersadlar som håller till ganska nära dej,jag skickar dej ett pm och talar om vem det är.

Mottages tacksamt. Antar att bommen behållit sin form eftersom du fortsatt rida i den.

Vid omvärmning ska inte bommen ändras enligt de sadelmakare jag pratat med. Min Prestige ändrades inte i bomformen när den gick från 34 till 37+.

Vid omvärmning ska inte bommen ändras enligt de sadelmakare jag pratat med. Min Prestige ändrades inte i bomformen när den gick från 34 till 37+.

Att kunna värma om bommer är väl för "uppfunnet" just för man ska kunna bredda vidden på den.Iallafall funkar det så på Kieffersadlarna och enl denne auktoriserade sadelmakaren som jag har.

Va nu förstår jag inte vad du menar? Menar att bomformen på min Prestige ändrades inte när jag breddade min sadel.

Du skriver att vid omvärmning skall inte bommen ändras enl din sadelmakare,breddade inte din sadelmakare vidden på sadeln?,om inte vad gjorde h n isf?,men visst kan jag ha missförstått vad du menar :angel:

Aha,nu är jag med,men vad är/blir skillnaden på form och bredd,ändras inte formen när man gör sadeln vidare?.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
57
· Visningar
1 760
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 319
Senast: MiniLi
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 839
Senast: ildiko
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka