Kieffer Wien

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Dulcidine
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 158
har hört att den ska vara en av de bättre kieffersadlarna, men jag är fortfarande lite skeptisk till just det märket..... NÅN sanning måste det ju finnas i sneda bommor, ojämn stoppning, bommar som trycker ner i hästens rygg etc.... Letar själv dressyrsadel, men har inte vågat nappa på dom erbjudanden som jag fått på kieffer...... :crazy:

Är också lite skeptisk. Har hört mycket bra om Kieffer, men minst lika mycket dåligt...

Jag har haft en äldre modell av Wien som jag var väldigt nöjd med, upplevde inga av de klassiska "Kieffer-problemen". Stoppningen höll bra, knögglade inte ihop sig eller blev sned.
Tyvärr växte hästen ur sadeln, vilket är synd, jag tyckte verkligen om den!

Vi har en Kieffer Wien. Helt ok och har inget att klaga på angående kvalitet osv men det är inte på långa vägar lika skön som Edinburg... :D

Måste hålla med andra om att jag har hört mycket dåligt om Keiffer. Men många tycker tydligen vara mkt bekväma att rida i. Har ridit i en kopia som jag tyckte bra om! Men jag tror inte jag skulle våga ha en Kieffer på mina hästar ändå... :confused:

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 871
Senast: Görel
·
Kultur Vi ska stanna till i Wien under vår tågluff i maj och jag skulle gärna vilja besöka Spanska Ridskolan, men är det försvarbart? Jag är... 2
Svar
20
· Visningar
2 901
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
765
Senast: fio
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 185
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka