Kieffer Wien

D

Dulcidine

Någon som har åsikter om Kieffer Wien att dela med sig av?
 
har hört att den ska vara en av de bättre kieffersadlarna, men jag är fortfarande lite skeptisk till just det märket..... NÅN sanning måste det ju finnas i sneda bommor, ojämn stoppning, bommar som trycker ner i hästens rygg etc.... Letar själv dressyrsadel, men har inte vågat nappa på dom erbjudanden som jag fått på kieffer...... :crazy:
 
Är också lite skeptisk. Har hört mycket bra om Kieffer, men minst lika mycket dåligt...
 
Jag har haft en äldre modell av Wien som jag var väldigt nöjd med, upplevde inga av de klassiska "Kieffer-problemen". Stoppningen höll bra, knögglade inte ihop sig eller blev sned.
Tyvärr växte hästen ur sadeln, vilket är synd, jag tyckte verkligen om den!
 
Vi har en Kieffer Wien. Helt ok och har inget att klaga på angående kvalitet osv men det är inte på långa vägar lika skön som Edinburg... :D
 
Måste hålla med andra om att jag har hört mycket dåligt om Keiffer. Men många tycker tydligen vara mkt bekväma att rida i. Har ridit i en kopia som jag tyckte bra om! Men jag tror inte jag skulle våga ha en Kieffer på mina hästar ändå... :confused:
 

Liknande trådar

Utrustning Nån som kan förklara för mig vad kieffer M och MW betyder i grader?
Svar
0
· Visningar
548
Senast: aglaonema
·
Utrustning Jag undrar hur kieffersadlar är i sitsstorlek? Om man normalt behöver 17,5 får man plats i 17 tum kieffer eftersom att dom finns ju inte...
Svar
6
· Visningar
622
Senast: aglaonema
·
Kultur Vi ska till Wien i sommar. Är Spanska ridskolan värt ett besök? I så fall, vad ska en köpa för biljett? Vad vill en se? Från vilken...
2
Svar
23
· Visningar
2 629
Utrustning På tyska heter den Dreieckszügel eller Wiener Zügel. Något som kanske inte framgår tydligt av bilden är att det är en tygel som fästs i...
2
Svar
22
· Visningar
2 205
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp