Kingston allroundsadel

B

**BORTTAGEN**

Ni som har eller har haft/provat Kingston allround, hur tycker ni att den är/var att rida i? Såg att den fanns i Börjes katalog till väldigt bra pris, men är det någonting att ha?
 
min kompis hra en kingston flatback. hon har haft den i två år och ja tycker den ser riktigt trevlig ut (inte sliten) iaf så är den mjuk att sitta i. kingston allround har ja dock inte provat / sett
 
hård och oskön. dåligt läder och konstigt skjuren så man fick dålig sits i den.. det är vad jag tycker :crazy:
 
jag har haft en kingston allround. fick med den i ett köp.
jag red i den 2 ggr och den va hemsk.
jag gjorde mig av med den.

har ridit i en kingston dressyr 1 gång och den kändes okey för stunden
 
Har ridit i en sån en gång och jag gillade den faktist
Skön och så
 
Den jag hadde sjönk ihop efter ca 1år och blev jätte oskön att rida i.
 
Jag tycker att det är en bra sadel till det priset.

Har iof aldrig haft någon själv, men jag känner folk som har. Kvaliten på lädret är BRA för det priset. Har bara ridit i en några gånger, men jag tycker att den var helt OK. De som jag känner som har en (två stycken faktiskt *ler*) verkar gilla dem.

Om man inte är villg/har pengarna att köpa en lite dyrare "märkes-sadel" (iof att rekomendera om man har råd) så tycker jag personligen att det verkar vara ett jätte bra köp. Sen så är vi ju alla olika skapta, så en del sadlar passar en helt enkelt inte.
 

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
925
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Jag rider WE och fälttävlan, har en mellanpris hoppsadel som ligger ok på hästen men oskön för mig att sitta i samt en äldre...
2
Svar
24
· Visningar
1 974
Senast: AbCdE
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 305
Senast: Oknytt
·
  • Artikel
Dagbok Ok TW om ni är allergiska mot ovetenskapliga metoder eller spiritualitet i största allmänhet. Jag är själv väldigt öppen men tar inte...
Svar
2
· Visningar
401
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp