Bukefalos 28 år!

Kiss i hiss - vanlig sysselsättning?

Mycket vanligt kan jag tänka mig, och inte heller något nytt fenomen, den sommaren för länge sedan när jag städade trappor, hände det jämt och flera gånger per dag. Inte särskilt trevligt med odören som uppstår, speciellt inte när det är 25 grader varmt och kvalimigt redan.

Tyvärr fortfarande vanligt förekommande men främst i källare :crazy:

Är så äckligt :wtf:
 
När vi ändå är inne på sådant här...
Att slänga en använd tampong i en hiss är inte heller särskilt hemtrevligt
 
Städa.
Det är ju inte så att någon i en bostadsrättsförening med vilja kissar i den egna hissen som den sedan skall åka i.
Den har väl råkat kissa på sig.
Mot det hjälper inga sura lappar eller samtal.
Det är en olyckshändelse.

Jodå, det är inte helt ovanligt att folk kissar i hissen med vilje. Det lär vara betydligt vanligare än att folk råkar kissa på sig i hissen (och dessutom inte ens städar upp).
 
Jodå, det är inte helt ovanligt att folk kissar i hissen med vilje. Det lär vara betydligt vanligare än att folk råkar kissa på sig i hissen (och dessutom inte ens städar upp).
Men det måste väl vara folk som är sjuka eller har något annat problem ? Jag tycker inte det låter som ett friskt beteende att kissa i hissen
 
Men det måste väl vara folk som är sjuka eller har något annat problem ? Jag tycker inte det låter som ett friskt beteende att kissa i hissen

De jag vet om har varit folk som gått in i hissen och kissat på fyllan och ungdomar som gjort det för att, tja inte vet jag, jäklas? Folk gör så mycket konstiga saker så att de även kissar i hissar tycker jag inte är så förvånande.
 
I en bostadsrättsförening?
Det är nog mycket ovanligt.
Men det hjälper nog inte med arga lappar där heller.

Japp. Inte så ovanligt. Särskilt inte om det ligger centralt. Ett ställe jag bodde på, visserligen hyresrätter men bostadsrätterna bredvid hade samma problem, fick vi inte ha portkod alls för tillslut var den så spridd att obehöriga kom in och då kissades det i porten.
 
Så, hur hade ni gått tillväga?
Vad kan man göra? Skriva en lapp? Hur formulerar man sig bäst?
Hjälp :(
Jag vet inte, det finns människor som går igång på att kissa offentligt och kissa i hissar osv.
Hur man stoppar det? Tja, det enda är väl att ansöka om övervakningskamera, men det är inte säkert det kommer hjälpa för det. Annars har jag inga bra förslag. :/
 
Fast om man gör det, men inte med flit, då städar man väl efter sig? Om det kanske är ett barn eller nåt, då går man väl tillbaka och städar sen? Min hund hade en olycka i hissen när han var valp, självklart gick vi dit och städade efter oss direkt.
 
Nej precis. Antingen är man full, sjuk eller kan helt enkelt inte hålla sig. Det är klart att ingen tänker "jag är pissnödig, jag letar upp en hiss".

Nja. Så många sjuka som kissar i just hissar tror jag inte det är. Om man inte kan hålla sig så går man väl dit och städar upp sen? Jag har faktiskt aldrig hört att det varit nåt annat än fulla eller ungdomar som brukar hisskissa eller portkissa. Alltså det är väl klart det händer, men just när det sker upprepade gånger i samma hus.
 
Nja. Så många sjuka som kissar i just hissar tror jag inte det är. Om man inte kan hålla sig så går man väl dit och städar upp sen? Jag har faktiskt aldrig hört att det varit nåt annat än fulla eller ungdomar som brukar hisskissa eller portkissa. Alltså det är väl klart det händer, men just när det sker upprepade gånger i samma hus.

Det kanske är någon som har problem med inkontinens?

Det är vanligare än folk tror och alltså ärligt. Vette fan om jag hade ställt mig och torkat upp min urin i en hiss om det var min olycka.

Vet att många skäms för dom lider av inkontinens och gärna döljer det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp