Klä barnen för en byggdag i skogen?

hej2

Trådstartare
Jag & några barn mellan 6-11 år ska göra vid en lägerplats. Vi ska bygga ett primitivt vindskydd, lava ved, räfsa bort löv runt läger platsen.
Hur hade ni klätt era barn för en sån här dag?
Jag har rekommenderat oömma kläder: regnbyxor+jacka, gummistövlar,mössa & handskar/vantar.
 
Sv: Klä barnen för en byggdag i skogen?

Jag hade skickat med extra strumpor och vantar. Att frysa om händer och fötter är inte kul.
 
Sv: Klä barnen för en byggdag i skogen?

Min grabb har gummistövlar, regnbyxor, fleece jacka & mössa när han är i skogen & bygger kojor nu under våren.
Han brukar även ha med sig handskar & extra par strumpor + lite fika i en ryggsäck
Underställ om det är riktigt kallt.
:)
 
Sv: Klä barnen för en byggdag i skogen?

Vissa föräldrar tyckte att jag hade överdrivit. När jag hade rekommenderat regnkläder & stövlar till barnen.
Jag blev förvånad hur vissa föräldrar resonerar.
Vad tycker ni?
 
Sv: Klä barnen för en byggdag i skogen?

Jag hade nog klätt barnet i fodrade jeans, långärmad tröja och en rejäl jacka på. Väska medskickad med regnkläder, vantar, mössa och rejält med fika i.
 
Sv: Klä barnen för en byggdag i skogen?

Kan du inte garantera strålande sol och värme den dag ni ska göra detta så tycker jag att det är ett normalt krav att barnen ska ha med stövlar o regnkläder. Så var det i alla fall när jag var liten.
 
Sv: Klä barnen för en byggdag i skogen?

Vissa föräldrar tyckte att jag hade överdrivit. När jag hade rekommenderat regnkläder & stövlar till barnen.
Jag blev förvånad hur vissa föräldrar resonerar.
Vad tycker ni?
Jag tycker att dessa föräldrar resonerar helt fel. Det finns ju inget som är så tråkigt som om barnen kommer hem & är blöta & fryser.
Stå på dig. Jag tycker att du har gjort helt rätt som har tänkt på barnens bästa.
:banana:
 

Liknande trådar

R
Övr. Barn Min 12 åriga grabb ska hjälpa till att bygga en läger plats nästa Lördag. Bla ska dom bygga ett vindskydd & bänkar. Dom ska vara ute...
Svar
6
· Visningar
2 214
Senast: Cyllene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp