Bukefalos 28 år!

Kläder till bröllop!

Paddington

Trådstartare
Hjälp!
Plan A kraschade då det jag beställt har blivit restnoterat och inte levereras förrän EFTER bröllopet!

Bakgrund: En av mina arbetskamrater gifter sig med sin flickvän inom en vecka. Bägge två kommer att bära vita byxor på vigseln.
jag kommer att vara bröllopsfotograf och fotografera innan och under vigseln, däremot på middagen är jag gäst och förväntas inte ta en enda bild.

Klädkod är kavaj

Jag hatar kjol och klänning och skulle helst ha byxor oxå.

Vad ska jag ha på mig?? Som fotograf funkar det inte med kjol/klänning utan jag behöver vara flexibel och kunna stå på huk/konstiga ställningar mm utan att känna mig obekväm å samtidigt slippa vara rädd att skita ner mig. Kan jag ha snygga svarta byxor på mig med en snygg tunika? Ett alternativ är att jag har svarta byxor/tunika på vigseln och byter om till klänning på middagen. Vad har ni för förslag?
 
Vad hade du beställt?
Byxor fungerar absolut! Du ska klä dig bekvämt, är du dessutom fotograf så "jobbar" du också. Jag skulle gärna personligen valt klänning till kvällen, men det är för att jag gillar det.
 
Vad hade du beställt?
Byxor fungerar absolut! Du ska klä dig bekvämt, är du dessutom fotograf så "jobbar" du också. Jag skulle gärna personligen valt klänning till kvällen, men det är för att jag gillar det.
Dessa byxor samt passande top (topen kom, men byxorna kommer på måndag å bröllopet är på lördag. Beställde för en månad sedan och leveransdatumet har blivit framskjutet två ggr...:cry:)
1549316096059.png


Jag tror inte någon av mina vänner någonsin sett mig i varken klänning eller kjol :o

Jag drar stl 46/48 och det är nog främst att låren skavt mot varandra som jag ogillar kjol/klänning, men nu har jag ordnat typ mamelucker så det är ok. MEN jag känner mig iaf inte bekväm i det...
 
Klädkod är kavaj

Jag hatar kjol och klänning och skulle helst ha byxor oxå.

Vad ska jag ha på mig?? Som fotograf funkar det inte med kjol/klänning utan jag behöver vara flexibel och kunna stå på huk/konstiga ställningar mm utan att känna mig obekväm å samtidigt slippa vara rädd att skita ner mig. Kan jag ha snygga svarta byxor på mig med en snygg tunika? Ett alternativ är att jag har svarta byxor/tunika på vigseln och byter om till klänning på middagen. Vad har ni för förslag?
Klart du kan ha byxor! Och du behöver inte byta om heller så länge du känner dig fin tänker jag (kan förvisso vara bra med ombyte om du ska kräla på marken - men om du låter bli det så ser jag inte att ett klädbyte är ett måste :) )

Så, mitt förslag - kör på det du känner dig fin och bekväm i! Vill du ha byxor, ha byxor. Vill du ändra något tills du ska vara gäst, gört! Men jobba inte ihjäl dig :) (kavaj är ju verkligen ingen fancy klädkod heller så hel och ren och något festlig kommer en långt på tycker jag)
 
Tack @Killaloe , men blir alldeles supernojigt att man inte ska ha svart på bröllop å svarta byxor verkar vara "big no-no", men jag har inga andra snygga byxor hemma.

Sedan kommer jag väl inte kräla precis, men du vet hur man är som fotograf - står på huk å andra konstiga positioner för att få bästa bilden å då vill man verkligen inte att en kjol ska släpa i marken... ;)
 
Tack @Killaloe , men blir alldeles supernojigt att man inte ska ha svart på bröllop å svarta byxor verkar vara "big no-no", men jag har inga andra snygga byxor hemma.

Sedan kommer jag väl inte kräla precis, men du vet hur man är som fotograf - står på huk å andra konstiga positioner för att få bästa bilden å då vill man verkligen inte att en kjol ska släpa i marken... ;)
Jag vet precis! :angel:
Men klart du kan ha svarta byxor! Det fungerar ju jättebra. Alltså om en läser klädkoder så är det ju typ "en snygg byxa med top" som gäller för kavaj (eller annat). :) Men känner du för att klä upp dig - ha enklare top när du fotar och sen något festligare smycke och finare överdel när du fotat klar och ska vara gäst?
 
Jag vet precis! :angel:
Men klart du kan ha svarta byxor! Det fungerar ju jättebra. Alltså om en läser klädkoder så är det ju typ "en snygg byxa med top" som gäller för kavaj (eller annat). :) Men känner du för att klä upp dig - ha enklare top när du fotar och sen något festligare smycke och finare överdel när du fotat klar och ska vara gäst?
Men läser man klädkoderna så kommer i nästa mening ".....men inte svart"

Jag själv känner mig väldigt uppklädd i svart, då jag i stort sett alltid går i jeans :D
 
Men läser man klädkoderna så kommer i nästa mening ".....men inte svart"

Jag själv känner mig väldigt uppklädd i svart, då jag i stort sett alltid går i jeans :D
Någon son kan klädkoder ordentligt för svart gällerväll klänning? Män har väll svart på bröllop hela tiden speciellt innan det vart att kavaj vart vanligare än kostym? Å då torde väll svarta byxor vara helt vettigt klädval eller?
 
Du behöver ju inte klä dig helsvart från topp till tå (undantag byxdress, går bra som helsvart) men svarta byxor funkar fint!
 
Det är klart att du kan ha svarta byxor! Du bör kanske undvika att matcha med en topp i svart kräpp och en hatt med sorgflor, dock. Annars kan du ha nästan vad som helst som du känner dig fin i.
 
I ditt fall skulle jag absolut ta svarta byxor och sen någon fin topp/blus till och då i en annan färg än svart så känns det mindre begravning.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp