Bukefalos 28 år!

Klädtråd inför vintern

Mirre

Trådstartare
Vad ska era barn ha på sig i vinter?
Konstaterade igår att Isak behöver nog en ny overall,
så sitter och tittar runt lite nu.
Eventuellt behövs nya thermobyxor också.

Så tips på bra och prisvärda kläder:banana:
 
Sv: Klädtråd inför vintern

Vi hade två overaller förra året ( Reima & Didriksons ). Didriksonsoverallen kan hon fortfarande ha medan Reiman ska säljas. Först tänkte jag köpa en ny Reima, men jag funderar på att köpa ett tvådelat istället som komplement.

Förra året hade hon Kavat på fötterna, i år blir det nog Kuoma.

När det kommer till ytterkläder så köper jag kläder som fungerar och ser inte så mycket till priset, ytterkläder är viktiga eftersom vi är ute så mycket under alla årstider.

Hon hade en molo-fleeceoverall som underställ förra året, förhoppningsvis kan hon ha samma i år. Annars blir det tvådelat där. Didriksons vintertumvantar har varit kalas och dom kör vi nog med i år också.
 
Sv: Klädtråd inför vintern

Jag tror att Emilia kan ha sin overall från förra året men den är halvbra (inte helt vattentät). Kommer nog komplettera med ett tvådelat. Sen ska vi köpa ett bra underställ i funktionsmaterial + fleecetröja/byxor. Måste hitta bra vantar också för det hittade jag inga förra året. Sen något bra att ha på fötterna i skorna. Förra året hade vi skor från vincent shoestore men min vän har stängt sin affär så vi får se vad vi hittar (tror inte att dom från förra året passar).

Till Maja måste vi köpa en ny overall, tror vi har en som passar men det får vara extra overall för den är inte vattentät. Under får hon lika som Emilia. Har ett par kängor från vincent som Emilia hade, hoppas dom passar men jag är inte säker.
 

Liknande trådar

Småbarn På min dotters förskola sover barnen alltid utomhus. Vi har funderat lite över vad vi ska klä dottern i i vinter när hon sover i vagnen...
Svar
14
· Visningar
1 125
Senast: Kilauea
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 434
Senast: Buongusto
·
Småbarn ber om ursäkt om det redan finns en tråd. Sambon är utomlands med jobbet och jag försöker ro runt livet med tre barn, en hund, 7 får...
Svar
11
· Visningar
1 496
Senast: Sleepan
·
Övr. Barn Jag skulle behöva lite tips på julklapp. Det är till min systers son som är 8 år. Han säger att han vill ha "en sån låda med experiment...
Svar
5
· Visningar
655
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp