klapprar med tänderna

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Pella
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 197
P

Pella

Hej
När jag rider på mitt varmblod, som inte kan så mycket mer än skritt och trav, så efter en stund börjar hon klappra med tänderna. Hon tuggar inte på bettet utan det är framtänderna som slår emot varandra. Vad beror detta på? Bra eller dåligt? Vad kan jag göra för att hon inte ska göra så, om det nu inte är bra...

Sv: klapprar med tänderna

De flesta av mina f.d. travare har haft lite munhyss för sig. Dock brydde jag inte mig om det utan det har i alla fall försvunnit i takt med att hästen fått mer balans och styrka. På sin höjd kan jag sträcka mig till att använda bett som inte viker sig i munnen utan föredrar raka bett med fasta ringar då det ligger stilla i munnen och sen har jag gått över till Billy Allenbett.

Va? Har aldrig hört något sådant förut fast jag har ridit många travare som kommit direkt från banan och även sådanna som har varit ridhästar innan.

FridaW skrev:
Va? Har aldrig hört något sådant förut fast jag har ridit många travare som kommit direkt från banan och även sådanna som har varit ridhästar innan.
Jag skrev inte att alla mina har haft munhyss, eller hur;)

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 594
Senast: Edla
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 198
Senast: Pinus
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 081
Senast: Badger
·
Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
1 242

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dejtingtråden del 38
  • Kriget i Ukraina, 2023 -

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka