Klass på säkerhetsväst

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Juvelflickan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 831
J

Juvelflickan

Hejsan!

Hur evt man vilken klass det är på säkerhetsvästar?
Står det på dem?

Tacksam för svar!

"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga och be för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Sv: Klass på säkerhetsväst

Det står nåt av dessa:
Beta klass I
Beta klass II
Beta klass III

Den sistnämnda är bäst..

Juvelflickan skrev:
"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga och be för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Som Domino skrev...
Ville bara säga att det är ett jättebra citat du har!! :banana:
Har du kommit på det själv?

domino skrev:
Det står nåt av dessa:
Beta klass I
Beta klass II
Beta klass III

Den sistnämnda är bäst..

För att krångla till det så bytte man märkningssystem, och gick över till Beta2000. Där skiljs de åt med färger.

Beta 2000 LILA - Nivå 3, motsvarar klass III
Beta 2000 BRUN - Nivå 2, motsvarar mittemellan klass I och klass II
Beta 2000 SVART - Nivå ett, motsvarar klass I

Färgerna (LILA; BRUN och SVART) har inget med färg på västena tt göra, utan färgen på lappen där det står Beta 2000.

Så, en väst enligt Beta 95 märkning är märkt klass I, II eller III. En väst enligt Beta 2000 märkning är märkt med färgad etikett och Nivå 1, 2 eller 3.

Beta 95 västarna har också färg på etiketterna, grön för klass I, orange för klass II och lila för klass III

From 1 oktober 2001 är alla NYTILLVERKADE västar enligt Beta 2000. De gamla är dock fortfarande godkända (dvs de med Beta 95 märkning).

För er som vill läsa mer:
http://www.kefly.se/HTML/sakerhet/beta.htm

http://beta.uk.org

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Racesafe säkerhetsväst! Jag behöver hjälp! Jag är så jäkla puckad, läste att man kunde tvätta säkerhetsvästen i tvättmaskinen. Sagt och...
Svar
4
· Visningar
376
Senast: CaisaCax
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 100
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Kropp & Själ Jag har tidigare i ungvuxen ålder endast varit i kontakt med kuratorn på vårdcentralen vilket tyvärr inte fungerade under 2023-2024. Tog... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 008
Senast: Redfox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka