Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Tänkte jag skulle presentera min framtida ridhäst. Hittills MYCKET lovande.

donettafrstadagenhemma10jan2009mini.jpg


Pssst den e på insidan!!!!!!! Beräknad framkomst 5 april 09. Kan knappast vänta.....:bump: Notera de spanska färgerna på Donettas grimma, det är självklart för att fölet ska bli mer PRE likt.....

Pappa häst ( Victor) syns på min nuvarande avatar....

:angel:

/KT
 
Senast ändrad:
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Tänkte jag skulle presentera min framtida ridhäst. Hittills MYCKET lovande.

Pssst den e på insidan!!!!!!! Beräknad framkomst 5 april 09. Kan knappast vänta.....:bump: Notera de spanska färgerna på Donettas grimma, det är självklart för att fölet ska bli mer PRE likt.....

Pappa häst ( Victor) syns på min nuvarande avatar....

:angel:

/KT

GUD vad du lurade mig! Tills jag rullade ner! :)

Vilket sött sto och vilken mage! ojojoj! Vad spännande!!!

Jag vet att man inte får ge kommentarer i denna tråd men snälla, kan du inte ha en tråd här på forumet om din framtida ridhäst? Eftersom målet är ridkonst (väl?) borde du faktiskt få vara här! *Håller tummarna*

Skulle va jättekul att få följa "maginnehållet" genom livet! :bump:;)
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

usch va duktiga ni är allihop, vet inte om jag vågar lägga bilder på mig och pållan... :D Aja, här är iaf från häromdagen, andra gången vi testar att böja lite i skritt och så fort hon gjorde rätt blev det ju jobbigt och då stannade hon men det gick lite bättre än första gången iaf så det kommer nog:

kame01.jpg


kame02.jpg


kame03.jpg


kame04.jpg
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Geee:eek: det var det värsta....
Är du säker på att det inte är flera:angel:
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Geee:eek: det var det värsta....
Är du säker på att det inte är flera:angel:

Flera personer har undrat om hon blivit betäckt med en brontosaurus!

Om man ska döma efter sparkarna man kan se från utsidan tränar den lille/lilla redan på croupader och caprioler. kanske en och annan ballotade också?? Vad månde bliva?

Självklart titter jag om kvällarna i boxen och läser högt ur Hertigen av Newcastle ( på engelska) och Guerniere ( på franska) för att så tidigt som möjligt dana fölet in på det rätta spåret.

Stallkatterna surar för dom vill hellre att jag läser westernpocket för dom och grisarna vill helst av allt se på actionfilmer!:rofl: ( Ingen finkultur där alltså).

Fotot ovan taget för ett par veckor sedan... tog nya bilder idag nu på morgonen...

/KT
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

:rofl: snygg bild;)

Wow va spännande! nu är det ju inte långt kvar då! kanske får du två tre stycken;) magen är ju lixom inte liten, eller en riktigt Capriolör som du säger:D Bäbisbilder är ju ett måste när den dagen är här!
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

En löjligt liten bild från en film,vet inte varför den blev så liten, slänger in den iaf i brist på nya bilder:D

2009-02-2214_53_0001.jpg
 
Sv: AR - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Då lägger jag också in en bild, och så hoppas jag att vi utvecklats mycket till december 2009 :-)

Photo_86458_1043098.JPG

Har du fler bilder eller film, skulle vara väldigt intressant att se. Verkligen skitfin häst! Gillar hur han vinklar om sig bak :d
Ras? Stam?
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Åh, så fin häst! :love:

Ellyne: Det ser verkligen harmoniskt och mjukt ut, ni är på rätt väg! Heja!

Jag har njutit av denna och många andra liknande bildtrådar, men nu får jag väl bidra själv, om än med urmörka bilder. Vi var ute och flamsade lite på fältet... Här kommer vi, jag och min Aswan som är en 17-årig arab:





 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

verkar lite segt i tråden så jag slänger in redan visade bilder
23486878.jpg

23492582.jpg

23486899.jpg

22422461.jpg

22422462.jpg

22422464.jpg

22422465.jpg

22422565.jpg
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Så underbart att se en frieser riden på det sättet!

Medhåll härifrån!!! När jag ser den där typen av frieser(-ridning) det är DÅ och endast DÅ jag kan känna att en sån häst skulle man ha..

/ Lavinia, kär!!!
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Ni är jättefina, vilken harmoni! :love:
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Fin frieser.
Bra att du har vänt bettet rätt på nedersta bilden:bow:
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

*kl*

Jag håller på att rida in en nordsvensk brukshingst på fem år, som i vanliga fall drar timmer och plog... En liten utmaning att skola om alla signaler och få till "icke skakelformade" svängar:p (att böja sig och inte bara hänga på bogarna ter sig som grekiska för honom...)

Tyvärr blir det lite hafsigt, då ägaren vill visa honom riden i alla gångarter om bara ett par veckor. Det blir alltså både trav och galopp inlagt långt innan han är stark nog att göra det bra...

Här är iaf några bilder från idag, femte ridpasset:









Bonusbild på kungen himself

/Aremea
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Vilken läcker! Du måste lägga in galoppbilder sen när ni kommit till den, tufft med grova hästar som ångar fram i galopp! :love:
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Lite longering med lilltjejen.

26694978.jpg
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

bara en undran, på vilket vis sitter bettet fel?
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Min lilla travhäst har tyvärr fått ett avbräck i ridandet pga min hälsa.. men i dag åkte vi till en ridbana och travade runt ett par varv.
Lite mindre bra stil då hästen gått intervaller i vagn och tycker tränsbettet är till för att hänga sig på och ööööka.. Men om ett par pass till har han nog kommit tillbaka i tänket!

029.jpg


082.jpg


003.jpg
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Svärmor tog några klipp oxå.. Lite lek i moviemaker senare:
Förra gången vi åkte dit jobbade vi med mkt galoppfattningar, så här går han och väntar på att få fatta galopp och gör lite halva galoppanslag på de ställena på ridbanan vi fattade galopp sist.. Kul med vaken häst, men han kunde ju få vänta på signal.. Tränade mest på att bara trava på för att komma ur det där hittapåandet...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp