Klassiskt träns

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare apollo1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 940
A

apollo1

Är det någon som vet var man kan köpa ett klassiskt träns (äldre modell) i stil med det som hööks har inne just nu (fast i bättre kvalité)?

Sv: Klassiskt träns

apollo1 skrev:
Är det någon som vet var man kan köpa ett klassiskt träns (äldre modell) i stil med det som hööks har inne just nu (fast i bättre kvalité)?

Menar du det med slätt pannband och nosgrimma, eller vilket? Jacson har sådant, modellen heter 'Utrillo'. Om kvaliten är bättre än Hööks vetefasen dock, jag har ett och jag tycker väl inte det är superkvalitet, men till det priset (229 exkl tyglar) så vad sjutton. Och det är väldigt mjukt och trevligt.

Sett sådana på etts tälle till i Sverige med, men nu kan jag bara inte minnas VAR, någon internetshop, men modell mindre, taskig layout/design etc men minns inte alls vad den hette..

"Utrillo" har utgått, verkar det som, så det får man hoppas att någon butik kan tänkas ha kvar i lager.

Attans, jag som också funderade på ett sånt! :mad:

(Förresten, tack för erbjudandet ang. schabraket, det var jättesnällt! :bow: Tyvärr hann jag ju inte med där, riktigt... ;) )

pinky skrev:
"Utrillo" har utgått, verkar det som, så det får man hoppas att någon butik kan tänkas ha kvar i lager.

Attans, jag som också funderade på ett sånt! :mad:

(Förresten, tack för erbjudandet ang. schabraket, det var jättesnällt! :bow: Tyvärr hann jag ju inte med där, riktigt... ;) )

Mm, synd du inte 'hann med'.. Hade tänkt erbjuda dig det om det blev osåld, men..

Nää, utgått?? Vad fan.. Hmm, 'min' ridsportbutik sa ju att de skulle ta hem ett sånt (åt min kompis), men då får jag väl snart höra att det inte gick då. Isf är det ju TUR att lata jag 'klämde in' Vision i ett ponnyträns istället för att beställa ett cob (som han ska ha egentligen). För det där i Ponny var det sista de hade kvar i brunt. Hmm, vad ska du ha för färg och storlek förresten? De hade svart kvar i butiken för några veckor sen iaf, men fråga mig INTE vad det var för storlek.

Tack för svaren! Har letat som en tok efter denna modell, men lite äldre modeller kan ju vara svåra att få tag på. Synd att Jacsons modell hade utgått, sista utvägen blir väl att sy upp ett! Men de där på hemsidan var riktigt snygga, men man vill ju gärna ha bra läder också... (kanske får sänka kraven och köpa ett sånt :crazy: )

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 157
Senast: Capybara
·
Utrustning När jag jobbade i stall för 10+ år sedan så tyckte jag att Mountain Horse ridkängor i denna modell Var oslagbara under den varma delen...
Svar
1
· Visningar
239
Senast: Jeps
·
Utrustning Hej Någon som vet hur en glidskena på en skrittmaskin modell äldre skall smörjas hittar inga smörjnipplar eller dylikt så alla råd tas...
Svar
1
· Visningar
193
Senast: Angel
·
Utrustning Jag behöver helt klart fylla på mitt förråd av vinterkläder inför kommande vinter. Den förra var hemsk. Jag funderar på att gå klassisk...
Svar
11
· Visningar
468
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka